شایعه: قیمت تیک طلایی توییتر ۱۰۰۰ دلار در ماه می شود - تکفارس 
شایعه: قیمت تیک طلایی توییتر ۱۰۰۰ دلار در ماه می شود - تکفارس 

شایعه: قیمت تیک طلایی توییتر ۱۰۰۰ دلار در ماه می شود

افشین نوری
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 18:54
شایعه: قیمت تیک طلایی توییتر ۱۰۰۰ دلار در ماه می شود - تکفارس 

در حالیکه هنوز چند ماه از خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمی‌گذرد ظاهرا ا‌و قصد دارد از شرکت‌هایی که در شبکه اجتماعی توییتر تیک طلایی دارند ۱۰۰۰ دلار در ماه پول بگیرد. توییتر با این کار قصد افزایش درآمدهای خود را دارد و شرکت‌هایی که این پول را پرداخت نکنند تیک طلایی‌شان حذف خواهد شد. 

در هفته‌های گذشته، ما شاهد راه‌اندازی نسخه جدید سرویس توییتر بلو با هزینه اشتراک ۸ دلار در ماه بودیم و حالا به نظر می‌رسد که توییتر می‌خواهد تغییر دیگری را اعمال کند. همانطور که می‌دانید، کاربران عادی توییتر برای دریافت تیک آبی فقط کافی است که با پرداخت ۸ دلار در ماه عضو توییتر بلو شوند. اما به شرکت‌ها و سازمان‌ها تیک آبی تعلق نمی‌گیرد و آن‌ها مجبور هستند که از تیک طلایی استفاده کنند. حالا شرکت‌ها برای نگه داشتن این تیک بایستی در هر ماه ۱۰۰۰ دلار به حساب توییتر پرداخت کنند. 

هنوز مشخص نیست که این برنامه از چه زمانی اجرایی خواهد شد، اما آنچه مسلم است این است که هدف توییتر از این کار افزایش درآمدهایش است و تا قبل از خرید توییتر توسط ماسک هیچ کدام از این برنامه‌ها وجود نداشت و فقط یک تیک آبی وجود داشت که به‌صورت رایگان برای اکانت‌های سرشناس در نطر گرفته می‌شد. حالا نه‌تنها همه کاربران می‌توانند با پرداخت ۸ دلار در ماه صاحب تیک آبی شوند بلکه شرکت‌ها نیز برای حفط تیک طلایی خود باید قیمت هنگفت ۱۰۰۰ دلار در ماه را بپردازند وگرنه تیک‌شان حذف خواهد شد. 

در ضمن، گفته می‌شود در صورتیکه اکانتی بخواهد برچسب شرکتی را که در آن کار می‌کند در پروفایل خود داشته باشد باید ۵۰ دلار بپردازد. همه این تغییرات قرار است در برنامه‌ای به اسم Verified for Organizations که قبلا با نام Blue for Business شناخته می‌شد ایجاد شوند.

توییتر هنوز به‌طور رسمی شایعات فوق را تایید نکرده است اما پر هر حال شاید این شرکت به خاطر پرداخت وام‌هایی که از بانک‌ها دریافت کرده است مجبور به گرفتن ۱۰۰۰ دلار در ماه از شرکت‌ها شود. ضمن اینکه ایلان ماسک بارها هدف خود را از خرید توییتر افزایش درآمدهای این شرکت عنوان کرده است و بنابراین طبیعی است که هر روشی برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.