تعداد دستگاه های فعال اپل از مرز ۲ میلیارد عدد عبور کرد - تکفارس 
تعداد دستگاه های فعال اپل از مرز ۲ میلیارد عدد عبور کرد - تکفارس 

تعداد دستگاه های فعال اپل از مرز ۲ میلیارد عدد عبور کرد

افشین نوری
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - 19:46
اپل

اپل جدیدترین گزارش مالی خود را که مربوط به سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ است منتشر کرده است. طبق این گزارش،  درآمد اپل در سه ماهه اخیر  نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش یافته و ۱۱۷ میلیارد دلار شده است، در حالیکه درآمد اپل در سه ماه چهارم ۲۰۲۱ برابر با ۱۲۳.۹۵ میلیارد دلار بود. با این حال، تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت رکورد ۲ میلیارد دستگاه را شکسته است. 

اما بخش مهم گزارش اپل، بخش مربوط به سرویس‌های این شرکت است که درآمد بسیار عالی ۲۰.۸ میلیارد دلار را در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ ثبت کرده است و از برآورد اولیه ۱۹.۵ میلیارد دلار بیشتر شده است. این اتفاق در حالی افتاده که بحران اقتصاد جهانی و مشکلات زنجیر تامین دامنگیر اپل بوده است. درآمد حاصل از فروش آیفون‌ها نیز رشد خوبی داشته است. این موفقیت در سایه افزایش تعداد مشترکین سرویس‌های اپل به ۹۳۵ میلیون نفر اتفاق افتاده است. این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۵۰ میلیون نفر افزایش یافته است. 

تیم کوک مدیر عامل اپل و لوکا مائستری مدیر مالی این شرکت، افزایش تعداد مشترکین سرویس‌های اپل را نشان‌دهنده‌ی رضایت کاربران از آن‌ها دانسته‌اند و معتقدند که تعداد بسیار زیادی از مشتریان محصولات رقبای اپل مثل سامسونگ به طرف این شرکت آمریکایی سوئیچ کرده‌اند. بخش سرویس‌های اپل نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و رکورد جالبی را در بخش درآمد ثبت کرده است.  

لوکا مائستری با ابراز خرسندی از نتایج سه ماهه چهارم اپل گفته است که این شرکت توانسته در طول مدت مذکور بیش از ۳۴ میلیارد دلار جریان پول نقد تولید کند و حدود ۲۵ میلیارد دلار از آن را به سهام‌داران بازگرداند. به گفته مائستری اپل کماکان به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های بلند مدت خود ادامه خواهد داد.

ظاهرا در سه ماه چهارم ۲۰۲۲ فروش گوشی‌های پرچم‌دار در اکثر بازارهای دنیا قابل‌توجه بوده است که یکی از دلایل آن احتمالا فروش بسیار خوب گوشی‌های سری آیفون ۱۴ بوده است. لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۹ تا الان، تعداد دستگاه‌های جدید اپل هر سال به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون دستگاه افزوده شده است و در عرض هفت سال از ۱ میلیارد دستگاه به ۲ میلیارد دستگاه رسیده است. این آمار نشان می‌دهند که میزان تمایل مشتریان به سمت دستگاه‌های اپل فراتر از حد انتظار بوده است و این شرکت توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید