خودروی سایبرتراک تسلا در جاده های کالیفرنیا رویت شد - تکفارس 
خودروی سایبرتراک تسلا در جاده های کالیفرنیا رویت شد - تکفارس 

خودروی سایبرتراک تسلا در جاده های کالیفرنیا رویت شد

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - 22:29
سایبرتراک

در حالیکه خودروی سایبرتراک تسلا هنوز عرضه نشده است امروز در جاده‌های کالیفرنیا رویت شده است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تاکنون با تاخیرهای زیادی برای عرضه به بازار مواجه شده است‌.

ایلان ماسک امروز در جریان مراسم انتشار گزارش مالی تسلا تایید کرد که پروسه تولید سایبرتراک همچنان در جریان است و از اواسط ۲۰۲۳ عرضه آن شروع خواهد شد. حالا این خودرو در کالیفرنیا مشاهده شده و به نظر می‌رسد که ما به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. ‌

طبق تصاویری که امروز در توییتر منتشر شده است نسخه بتا سایبرتراک در یکی از جاده‌های کالیفرنیا در حین رانندگی دیده شده است و به نظر می‌رسد طراحی آن نسبت به مدل اولیه تغییر چندانی نکرده است. با این‌حال، چند تغییر جزیی در شکل ظاهری آن دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به کوتاه‌تر شدن صندوق عقب و مدرن شدن آینه‌های مثلثی‌شکل آن اشاره کرد.

سایبرتراک

البته تسلا هنوز مشخصات رسمی این خودرو را اعلام نکرده است، اما طبق اظهارات ماسک، این خودرو از یک موتور چهارگانه با ظرفیت ۱۴ هزار پوند بهره خواهد برد و سرعت آن در عرض ۲.۹ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت خواهد رسید. این خودرو همچنین با یک بار شارژ باتری خود قادر به طی مسافت ۵۰۰ مایل خواهد بود.

تاکنون افراد زیادی برای خرید سایبرتراک ثبت نام کرده‌اند و طبق اعلام رسمی تسلا تعداد آن‌ها به ۱.۵ میلیون نفر رسیده است. این افراد با پرداخت ۱۰۰ دلار اقدام به پیش‌سفارش سایبرتراک کرده‌اند و البته این به معنای آن نت که همه ان‌ها خودروی سایبرتراک را خواهند خرید، بلکه نظرشان ممکن است تغییر کرده باشد و از خرید آن منصرف شده باشند. 

اگر تعداد این افراد را ضربدر ۱۰۰ دلار کنیم یعنی تسلا تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار فقط از طریق پیش سفارش سایبرتراک درآمد کسب کرده است. الان تقریبا چهار است که مشتریان منتظر عرصه این خودرو به بازار هستند اما هر بار با خبر تاخیر مواجه شده‌اند. با این حال، تسلا فول داده است که اواسط امسال سرانجام خودروی سایبرتراک را روانه بازار کند. ‌

ضمن اینکه قیمت این خودرو در سال ۲۰۲۳ همان قیمت قبلا اعلام شده نخواهد بود، بلکه افزایش نرخ تورم و عوامل دیگر باعث افزایش قیمت آن در زمان عرضه خواهند شد. انتطار می‌رود با توجه به شرایط کنونی، قیمت سایبرتراک فراتر از قیمت خودروی مدل Y تسلا بشود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید