درباره قابلیت های تراشه انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 بیشتر بدانید - تکفارس 
درباره قابلیت های تراشه انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 بیشتر بدانید - تکفارس 

درباره قابلیت های تراشه انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 بیشتر بدانید

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 10:27
درباره قابلیت های تراشه انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 بیشتر بدانید - تکفارس 

سامسونگ دیروز از سری گلکسی S23 رونمایی کرد. این سری از یک تراشه انحصاری ساخت کوالکام با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی (Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy) استفاده می‌کند. تفاوت این تراشه با تراشه اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در آن است که سرعت کلاک بالاتری دارد که باعث بهبود عملکرد پرازشی خواهد شد.

کوالکام‌ اخیرا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد اما این تراشه فقط در یک نسخه ارائه شد و حال می‌بینیم که نسخه دیگری نیز برای آن وجود داشته است که فقط در انحصار سامسونگ و گوشی‌های گلکسی S23 خواهد بود. 

این تراشه‌ی انحصاری تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. اول اینکه این تراشه از هسته Cortex-X3 با سرعت کلاک ۳.۳۶ گیگاهرتز بهره می‌برد که در مقایسه با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اصلی عدد بالاتری محسوب می‌شود. البته یرعت کلام بقیه هسته‌های این دو تراشه یکسان است و فقط سرعت کلاک هسته اصلی آن‌ها باهم متفاوت است. در بخش گرافیکی هم بهبودهایی رخ داده است و فرکانس واحد گرافیکی تراشه جدید از ۶۸۰MHz به ۷۱۹MHz افزایش یافته است. 

در واقع می‌توان گفت که تراشه استفاده شده در سری گلکسی S23، نسخه پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با اسم « اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی» ارائه شده است. البته تراشه جدید بهبودهای دیگری نیز دارد که شاید در نگاه اول به چشم نیایند اما در بنچمارک‌ها می‌توانند خودشان را به‌خوبی نشان بدهند‌. 

یکی از این بهبودها، استفاده از یک Cognitive ISP t است که امکان Semantic Segmentation لحظه‌ای را فراهم می‌کند و باعث بهبود کیفیت تصاویر خواهد شد. این برای اولین بار است که چنین فناوری پیشرفته‌ای در یک گوشی هوشمند ارائه می‌شود. درباره Semantic Segmentation باید بگوییم که این فناوری یک الگوریتم یادگیری ماشین است که  می‌تواند اشیا موحود در یک عکس را تشخیص دهد. این فناوری باعث خواهد شد تا پردازش تصاویر با سرعت بیشتری انجام بگیرد‌. بنابراین می‌توان انتظار داشت که دوربین‌های سری گلکسی S23 عکس‌های بسیار باکیفیت‌تری پردازش و تولید کنند. 

بهبود دیگری که در نسخه انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ایجاد شده استفاده از یک پردارنده هوش مصنوعی به نام Snapdragon Hexagon است که با بهبود عملکرد هوش مصنوعی گوشی‌ها خواهد شد. این قابلیت‌ها جزو مواردی هستند که کاربران ممکن است به‌طور عینی آن‌ها را درک نکنند اما در عمل بسیار مفید و کاربردی هستند. 

هنوز مشخص نیست که آیا کوالکام نسخه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را برای سایر شرکت‌ها نیز عرضه خواهد کرد یا نه. در هرحال، به نظر می‌رسد که این تراشه فعلا در انحصار سامسونگ خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید