تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A14 4G فاش شد - تکفارس 
تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A14 4G فاش شد - تکفارس 

تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A14 4G فاش شد

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 06:14
تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A14 4G فاش شد - تکفارس 

سامسونگ اخیرا گوشی گلکسی A14 5G را با مشخصات نسبتا خوبی معرفی کرد و در حالی که ما با یک گوشی ۵G روبرو بودیم اما در لازم نبود قیمت بالایی بابت آن پرداخت کنیم. اما حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد نسخه ۴G آن را نیز معرفی کند و امروز اطلاعات بسیار خوبی در رابطه با مشخصات، طراحی و قیمت آن فاش شده است. 

از آنجاییکه شبکه ۵G در همه کشورها قابل دسترس نیست خیلی از مشتریان ترجیح می‌دهد که به جای نسخه ۵G گوشی‌ها، نسخه ۴G آن‌ها را بخرند تا مجبور به پرداخت قیمت بالایی برای نسخه ۵G نشوند. سامسونگ نیز معمولا برای کدام از گوشی‌های خود دو نسخه ۴G و ۵G ارائه می‌کند. ظاهرا در مورد گوشی A14 نیز این اتفاق خواهد افتاد. نسخه ۵G این گوشی چند هفته پیش معرفی شد و حالا به نظر می‌رسد که نسخه ۴G آن نیز به‌زودی رونمایی خواهد شد. 

بر اساس اطلاعاتی که یک افشاگر سرشناس به نام Winfuture فاش کرده است گوشی گلکسی A14 4G از نظر مشخصات تقریبا مشابه نسخه ۵G خواهد بود و از نظر ظاهری هم تفاوتی باهم نخواهند داشت. البته این دو گوشی تفاوت‌هایی نیز خواهند که مهترین آن‌ها مربوط به بخش پردازنده خواهد بود. در حالیکه مدل ۵G مجهز به تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ بود نسخه ۴G از تراشه هلیو G80 مدیاتک بهره خواهد برد. هلیو G80  یک تراشه هشت هسته‌ای است که از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کند. در کنار این تراشه از ۴ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد. البته امکان افزایش حافطه داخلی با استفاده از کارت microSD تا ۱ ترابایت وجود خواهد داشت. 

تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A14 4G فاش شد - تکفارس 

طبق اطلاعات امروز، گلکسی A14 4G از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD بهره خواهد برد که دارای رزولوشن ۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود و از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۴۸۰ نیت خواهد رسید که در حد متوسط است. 

نسخه ۴G گلکسی A14 در بخش دوربین از یک سیستم دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی خواهد بود و در پنل جلویی خود از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این گوشی همچنین مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با سرعت سارژ ۱۰ وات خواهد بود. این گوشی ۲۰۱ گرم وزن خواهد داشت و از اتصال وای فای، بلوتوث ۵.۲، فناوری NFC‌، اسپیکرهای دالبی اتموس و جک صوتی پشتیبانی خواهد کرد. 

در بخش نرم‌افزار هم گلکسی A14 4G سیستم عامل اندروید ۱۳ را در کنار رابط کاربری One UI 5 اجرا خواهد کرد. طبق اطلاعات امروز، این گوشی  تا آخر ماه مارس (اسفند) معرفی خواهد شد و قیمت پایه آن حول و حوش ۲۱۷ دلار (۲۰۰ یورو) خواهد بود. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم این گوشی اقتصادی در نهایت با چه مشخصات و قابلیت‌هایی معرفی می‌شود. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید