تعداد کاربران اشتراک پریمیوم اسپاتیفای به ۲۰۵ میلیون نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران اشتراک پریمیوم اسپاتیفای به ۲۰۵ میلیون نفر رسید - تکفارس 

تعداد کاربران اشتراک پریمیوم اسپاتیفای به ۲۰۵ میلیون نفر رسید

مهدی حلوائی
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - 17:08
اسپاتیفای

اسپاتیفای امروز گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ را منتشر و اعلام کرد که تعداد کاربران اشتراک پریمیوم آن با رشدی ۱۰ میلیون نفری نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم به ۲۰۵ میلیون نفر رسیده است. این شرکت همچنین به درآمد ۳.۱۷ میلیارد دلار یورو دست پیدا کرد و از این نظر فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

هرچند که در حال حاضر تعداد کاربران اسپاتیفای تنها اندکی کمتر از ۵۰۰ میلیون نفر می‌باشد اما این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده با ضرر مالی ۲۷۰ میلیون یورویی مواجه شده است. این در حالی است که ضرر مالی این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ تنها ۳۹ میلیون یورو بود. به‌طور کلی ضرر مالی اسپاتیفای در سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۳۰ میلیون یورو و درآمد آن نیز ۱۱.۷ میلیارد یورو بوده است.

اسپاتیفای افزایش تعداد کارکنان و هزینه‌ی تبلیغات را به عنوان دلایل اصلی ضرر مالی خود در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است. همین موضوع باعث شد تا این شرکت هفته‌ی گذشته ۶ درصد از نیروهای خود را از کار برکنار کند. پیش‌بینی می‌شود که تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ از نیم میلیارد نفر عبور کرده و تعداد کاربران اشتراک پریمیوم آن نیز به ۲۰۷ میلیون نفر برسد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید