شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل باتری بسیار ضعیفی خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل باتری بسیار ضعیفی خواهد داشت - تکفارس 

شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل باتری بسیار ضعیفی خواهد داشت

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 10:13
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل قرار است به‌زودی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند و تاکنون شایعات زیادی درباره آن وجود داشته است. حالا یک گزارش جدید ادعا کرده است که باتری این هدست عملکرد ضعیفی خواهد داشت‌.

هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro اپل، اولین تجربه‌ی کوپرتینویی‌ها در زمینه واقعیت افزوده خواهد بود و گفته می‌شود این هدست مجهز به دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته‌ای برای انجام کارهای مختلف خواهد بود. اما یکی از تحلیلگران خوزه فناوری به نام مارک گورمان در جدیدترین گزارش خود گفته است که هدست Reality Pro ضعف بزرگی در بخش باتری خواهد داشت و حتی چند ساعت هم نخواهد توانست دوام بیاورد. 

گورمان گفته است که هدست واقعیت ترکیبی اپل هرچند قابلیت‌های فنی بسیار پپیشرفته‌ای خواهد داشت اما ضعف‌هایی نیز خواهد که مهمترین آن‌ها عدم شارژدهی مناسب و طولانی خواهد بود. این هدست ظاهرا با یک بار شارژ فقط دو ساعت دوام خواهد آورد و باید هر دو ساعت یکبار آن را شارژ کرد. این موضوع درنهایت ممکن است به کاهش فروش Reality Pro  و شکست پروژه واقعیت افزوده اپل منجر شود.

به‌گفته‌ی گورمان، برای مشتریان توجیهی نخواهد داشت که یک هدست بسیار گران‌قیمت را بدون اینکه عملکرد خوبی در بخش باتری داشته باشد بخرند. بنابراین از این هدست نمی‌توان در بیرون از منزل یا جاهایی که دسترسی به منابع الکتریکی ندارد به مدت طولانی استفاده کرد. ضمن این اینکه این هدست محتواهای زیادی نیز نخواهد داشت و اپل هنوز نتوانسته محتو‌اهای مناسبی را برای آن توسعه دهد‌. در نتیجه، گورمان معتقد است که همه این عوامل ممکن است باعث پس زدن مشتریان نسبت به خرید هدست واقعیت ترکیبی اپل شوند.

البته برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که هدست Reality Pro مجهز به یک باتری اکسترال با قابلیت نصب روی مچ دست و یک شارژ مگ‌سیف خواهد بود که قابلیت حمل به همه جا را خواهد داشت. بنابراین اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، اپل ممکن است است تغییراتی در طراحی هدست واقعیت ترکیبی خود داده باشد تا آن را با سناریورهای مثل استفاده در خارج از منزل و محیط‌های بیرونی سازگار کند.

خوشبختانه اپل تجربه خوبی در ساخت لوازم جانبی مختلف مثل یک مگ‌سیف ۱۰۰ دلاری برا گوشی‌های آیفون خود دارد که با همه مدل‌های آیفون ۱۲ به بالا سازگار است. این مگ‌سیف هرچند دارای ظرفیت پایین ۱,۴۶۰mAh است اما اپل می‌تواند نسخه ارتقا یافته آن را برای هدست واقعیت ترکیبی خود بسازد و از این بابت هیچ مشکلی نخواهد داشت.

مارک گورمان گفته که هدست اپل یک محصول کاملا جدید در بین محصولات اپل خواهد بود و به همین خاطر این شرگت سعی خواهد کرد تا آن را با قابلیت‌هایی ارایه کند که رقیبی برای آن‌ها در بازار وجود نداشته باشد. اما قیمت بسیار بالای آن که گفته می‌شود حدود ۳۰۰۰ هزار دلار خواهد بود در شرایط فعلی بحران اقتصاد جهانی ممکن است ضربه سختی به آن بزند. بنابراین اپل احتمالا به هدف اصلی خود در این زمینه نخواهد رسید و با شکست بزرگی مواجه خواهد شد.

طبق شایعات، هدست Reality Pro در ماه مارس ۲۰۲۳ به تواید انبوه خواهد رسید و اپل احتمالا آن را در کنفرانس توسعه‌دهندگان WwDC 2023خود که در بهار پیش‌رو برگزار خواهد شد معرفی خواهد کرد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این هدست درنهایت با چه مشخصات و قابلیت‌هایی عرضه خواهد شد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.