روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 
روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 

روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark

تکفارس
۸ بهمن ۱۴۰۱ - 00:26
روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 

درآمد سرویس استریم نتفلیکس در پایان سال ۲۰۲۰  به بیشتر از ۲۴ میلیارد دلار رسید. جالبه بدونین نتفلیکس در ابتدا شرکتی بوده که دی وی دی محصولات ویدیویی رو به صورت پستی به مردم اجاره میداده و یا میفروخته. بعد از مدتی شروع به پخش اینترنتی فیلم و سریال میکنه و حالا طی چند سال گذشته اقدام به ساخت سریال و فیلم کرده. یکی از موفق ترین آثاری که در نتفلیکس اورجینال میبینیم سریال Better call saul ئه که یک تنه ارزش سهام این سرویس استریم رو بالا کشوند.

سریال Ozark هم یکی دیگر از کار های اورجینال این سرویس استریمه که با اینکه موفقیت های زیادی رو به دنبال داشته هنوز در بین مخاطبین ایرانی به جایگاهی که لایقشه نرسیده.

اوزارک از سال ۲۰۱۷ شروع به پخش کرد که هنوز هم بعد از ساخت ۴ فصل، ادامه داره.

دانلود سریال

داستان سریال درباره یه حسابدار دون پایه بنام مارتی برد ئه که برای یه کارتل مخوف مکزیکی که تو شیکاگوعه پولشویی میکنه.  بعد از اینکه نماینده کارتل به عملکرد اون و همکارش شک میکنه تهدید به مرگ میشه و برای فرار از خطر مرگ مجبور میشه وعده پولشویی هشت میلیون دلار رو در عرض چند ماه به ازای جونش بده. همین اتفاقه که درنهایت اون و خانواده اش رو بهمراه هشت میلیون دلار به جزیره ای دور افتاده بنام اوزارک میکشونه. قبل از هر توضیح اضافه ای خدمتتون عارضم که اگر طرفدار سریال برکینگ بد هستین همین الان دانلود سریال ozark رو در لیست کار هاتون قرار بدین و بعدش با من در ادامه معرفی همراه بشین که بگم این سریال دقیقا چه ربطی به برکینگ بد داره!

روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 

بخوام اوزارک رو در یک کلمه خلاصه کنم: خشونت!

یکی از ویژگی های شاخص و بارز سریال، میزان خشونت به کار رفته در ساختشه. بطوریکه بیننده همش درحال تماشای خارج شدن شخصیت های اصلی از داستانه و البته که این خروج از داستان با بی رحمی های غیر قابل توصیف همراهه.

بهرحال از سریالی که ماهیتش روی خلاف بنا شده و داستانش درمورد کارتل های مواد مخدر آمریکاست انتظار دیگه ای هم نمیره. سریال اوزارک نه تنها قتل و شکنجه رو به طرز وحشتناکی به نمایش میذاره بلکه از لحاظ داستانی هم رحم و مروتی مشاهده نمیشه. بیننده (درواقع من) مجبور میشه چند جایی چشم هاش رو از شدت خشونت صحنات ببنده پس سریال به هیچ عنوان به افراد پایین ۱۶، ۱۷ سال توصیه نمیشه.

سریال جنایی

سریال  Ozark از کشتن اعضای خانواده تا نمایش خشونت جلوی بچه ها، تو هیچ چیزی کم نمیذاره. این مجموعه از صحنات دلخراش و در عین حال غافلگیر کننده پر شده.

روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 

والتر وایت برکینگ بد در مقابل مارتی برد اوزارک

داستان سریال اوزارک از جهت های زیادی به سریال تحسین شده برکینگ بد شباهت داره. شخصیت اصلی ای رو داریم که آدم به ظاهر خوبیه که مجبوره برای خانواده اش کار های بدی انجام بده. البته یه تفاوت بزرگ بین این دو هست. والتر وایت تمام کار های بدش رو از خانواده پنهان میکرد ولی مارتی برد از همون ابتدا همه چیز رو با همسرش در میون گذاشت.

همین باعث میشه که در روند سریال شخصیت وندی کم کم از نقش مادر خانواده به مشاور مارتی تو کار های خلافش تبدیل بشه. بعد از چند وقت بچه های خانواده نیز سر از کار پدر و مادرشون درمیارن. بهرحال شخصیت مارتی جوری نوشته شده که بیننده تمام مدت طرف پدر خانواده باقی بمونه.

مواجهه مارتی با افراد بومی دریاچه اوزارک که البته بعضی هاشون خیلی هم خطرناکن، سر و کله زدن با کارتل و از طرفی مشکلات خانوادگیش مثل خیانت همسرش در کنار جواب پس دادن به مامورین FBI داستان بی نظیری رو برای بیننده رقم زده. بطوریکه تو هر اپیزود سورپرایزی انتظار مخاطب رو میکشه.

بیشتر از این صحبت درمورد داستان شاید باعث شه جذابیت و غافلگیری رو از بیننده بگیره فقط میتونم اینو بگم که اگه طرفدار سریال برکینگ بد هستین قطعا از این سریال لذت خواهید برد.

نقاط قوت و تحسین شده سریال Ozark

از جذاب ترین خصوصیات سریال اوزارک واقع گرایانه بودن و باور پذیری ماجراجویی های اونه. هیچ خبری از معجزه و رسیدن ناجی از آسمون نیست. مشکلات توسط کسایی که بهشون میخوره مشکل زا باشن ایجاد میشه و این مشکلات از طریق رشد شخصیت و تغییر کردن کاراکتر ها در طی داستان حل میشن.

مارتی مثل والتر وایت سعی میکنه خانواده خودش رو از خطراتی که به واسطه شغلش به وجود اومده دور کنه. ما با یه قهرمان بی نقص طرف نیستیم. این قهرمان همه کاره نیست. بار ها در سریال نشوون داده شده که مارتی بدون آدم های اطرافش کاری از پیش نخواهد برد.

از سختی های نویسنده فیلمنامه بودن حفظ هیجان و مشتاق نگه داشتن مخاطب ئه. نویسنده Ozark توی این کار بسیار موفق عمل کرده. ریتم سریال یکنواخته نه اونقدر تند که بیننده فرصت هضم اتفاقات رو نداشته باشه و از درک مسائل جا بمونه و نه اونقدر کند که باعث شه مخاطب چشمش رو از تلویزیون برداره و مشغول کارهای روزمره اش بشه.

روایت در پاسخ دادن به سوالات بیننده هاش خسیس بازی در نمیاره. مخاطب آروم آروم از همه چیز با خبر میشه و دلایل پشت هر ماجرا رو متوجه میشه. هرچند که گزافه گویی کار اوزارک نیست. سریال Ozark در خلاصه کردن نما ها استاده.

نویسندگان این مجموعه برای واقعی تر کردن داستان و ماجراهاش از جون و دل مایه گذاشتن. یکی از عوامل مجرب FBI که در زمینه جرایم مالی کار میکنه مشاور بیست و چهار ساعته نویسنده بوده. همچنین کارشناسان پولشویی زیادی در نوشتن و ایده دادن به مسیر های فیلمنامه همکاری داشتن که تا حد ممکن پولشویی های سریال واقع بینانه بنظر برسه.

روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 

بازیگران سریال اوزارک

سریال Ozark مملو از شخصیت های جذاب و به یادموندنیه.

بازیگر نقش اصلی سریال جیسون بیتمن که نقش مارتی رو بازی میکنه پیش تر در فیلم های کمدی نقش آفرینی کرده بود. او بخاطر بازی در سریال اوزارک در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب شد ولی درنهایت بخاطر کارگردانی فصل سوم این مجموعه جایزه امی بهترین کارگردانی سریال تلویزیونی رو از آن خودش کرد.

لارا لینی نقش وندی زن مارتی رو داره که خیلی خوب تونسته نقش یک مادر و در عین حال یک آدم جویای قدرت رو به تصویر بکشه. یکی دیگه از بازیگرایی که در سریال درخشیده جولیا گارنر بوده که نقش مکمل روث رو بازی کرده. یه دختر خلافکار که در روند سریال تغییراتی میکنه و تبدیل به یکی از معتمد ترین افراد مارتی میشه. جالبه بدونین این بازیگر زاده و بزرگ شده نیویورکه اما در این نقش خیلی خوب تونسته با لهجه آمریکای جنوبی حرف بزنه. این بازیگر در سال ۲۰۱۹ تونست جایزه بهترین بازیگر زن مکمل رو برای بازی در اوزارک بدست بیاره.

سخن آخر

سریال اوزارک طی سال های پخشش از تقریبا همه نظر مورد تحسین منتقدین قرار گرفته. بازیگری، کارگردانی و نویسندگی سریال بار ها در مراسم های مختلف نامزد و برنده جوایز شدن. سریال تا کنون ۴ فصل کامل داشته که در مجموع شامل ۴۴ اپیزوده. پخش فصل پنجم سریال برای سال ۲۰۲۳ پیشبینی شده. سریال Ozark هم اکنون موفق به دریافت نمره ۸.۵ وبسایت Imdb شده. خلاصه که تعلل رو بذارین کنار و اگه با تماشای خشونت در کنار یک داستان هیجان انگیز مشکلی ندارین همین الان به صفحه دانلود سریال ozark برین و گذروندن چندین ساعت لذت بخش رو به خودتون هدیه بدین.

روایتی از پولشویی، تهدید و خشونت معرفی و دانلود سریال اوزارک Ozark - تکفارس 

علاقمندان به دانلود سریال اوزارک Ozark با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید