متا: دونالد ترامپ دوباره می تواند به اینستاگرام و فیس بوک بازگردد - تکفارس 
متا: دونالد ترامپ دوباره می تواند به اینستاگرام و فیس بوک بازگردد - تکفارس 

متا: دونالد ترامپ دوباره می تواند به اینستاگرام و فیس بوک بازگردد

افشین نوری
۷ بهمن ۱۴۰۱ - 07:20
ترامپ

متا امروز اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ در اینستاگرام و فیس بوک از تعلیق در آمده است و او می‌تواند از این دو شبکه اجتماعی استفاده کند. 

همانطور که می‌دانید متا اکانت فیس بوک و اینستاگرام ترامپ را دو سال پیش به خاطر تهییج طرفدارانش به تظاهرات در مقابل کنگره آمریکا در جریان انتخابات ۲۰۲۰ مسدود کرد و از آن زمان تاکنون ترامپ اجازه دسترسی به حساب‌‌های کاربری خود را نداشت.

یکی از مدیران متا به نام Nick Clegg گفته است که دونالد ترامپ حالا اجازه دسترسی به اکانت‌های خودش را دارد. این مدیر متا به موضوع مسدود شدن اکانت ترامپ در دو سال پیش اشاره کرد و گفت که متا این تصمیم را در شرایط غیرعادی گرفت و چاره‌ای جز این کار نداشت، چراکه ترامپ هوادارانش را از طریق اینستاگرام و فیس بوک به سمت خشونت دعوت می‌کرد و ما باید جلوی آن را می‌گرفتیم. 

البته Clegg می‌گوید که این تصمیم در هیئتی به نام هیئت نظارت متا گرفته شد و نظر شخصی یک یا دو نفر نبود. طبق تصمیم این هیئت، حساب کاربری ترامپ می‌بایستی به مدت دو سال تعلیق می‌شد و حالا این دو سال به پایان رسیده است و ترامپ می‌تواند مجددا به فیس بوک و اینستاگرام دسترسی داشته باشد. 

متا گفته است که این شرکت همچنان بر رفتار ترامپ در شبکه‌های اجتماعی‌اش نظارت خواهد کرد و اگر او باز هم بخواهد پست‌هایی با مضمون خشونت منتشر کند، نه‌تنها مطالبش حذف خواهد شد، بلکه اکانت‌اش نیز به مدت یک ماه تا دو سال مسدود خواهد شد. بنابراین ترامپ باید در استفاده از فیس بوک و اینستاگرام تمام قوانین متا را رعایت کند. 

اخیرا نیز توییتر اکانت ترامپ را بازگرداند، هرچند که او هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. به هر حال، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در راهست و ترامپ احتمالا برای تبلیغات خود از شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل توییتر، فیس بوک و اینستاگرام برای بیان مواضع خود استفاده خواهد کرد.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.