رسوایی جدید توییتر؛ مهندسان این شرکت می‌توانند به جای هر اکانتی توییت کنند  - تکفارس 
رسوایی جدید توییتر؛ مهندسان این شرکت می‌توانند به جای هر اکانتی توییت کنند  - تکفارس 

رسوایی جدید توییتر؛ مهندسان این شرکت می‌توانند به جای هر اکانتی توییت کنند 

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۱ - 07:17
توییتر

در حالیکه هنوز چند ماه از خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمی‌گذرد، یکی از کارمندان سابق این شرکت با ثبت یک شکایت در دادگاه ادعا کرده است که مهندسان توییتر با استفاده از یک ابزار سری می‌توانند در اکانت کاربران دستکاری کنند و توییت‌‌های آن‌ها را پاک و حتی به جای آن‌ها توییت منتشر کنند. 

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است ظاهرا برخی کارمندان توییتر با استفاده از یک برنامه ابزار پیشرفته که GodMode نام دارد قادر به انجام هر کاری در این شبکه اجتماعی هستند و عملا کنترل کاملی روی هر اکانت توییتری دارند‌.

کارمند سابق توییتر، شکایت خود را در سازمان  FTC آمریکا به ثبت رسانده است و اگر ثابت شود که ادعای او درست است توییتر ممکن استبا با عواقب سختی مواجه شود. این کارمند گفته است که همه مهندسان توییتر ابزار GodMode را که نام آن حالا به Privileged Mode تغییر کرده است روی لپ‌تاپ خود دارند. 

این ادعاها نشان می‌دهد که توییتر از نظر  امنیتی همچنان ناامن است. این شبکه اجتماعی در ۲۰۲۰ نیز با یک رسوایی امنیتی بزرگی مواجه شد، بطوریکه‌ یک هکر توانست اکانت‌ افراد معروفی مثل جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک و چند سلبریتی دیگر را هک کند و در حساب کاربری آن‌ها توییت‌های فیک منتشر کند.  

البته توییتر گفت که جلوی حمله هکزی مذکور را گرفته است و قول داد که یک پلتفرم امنیتی  برای محافظت از اطلاعات کاربران راه‌اندازی می‌کند. حالا نه‌تنها خبری از این پلتفرم امنیتی نیست بلکه کارکنان این شرکت می‌تواند توییت‌های کاربران را به‌طور خودسرانه پاک کنند یا از طرف آن‌ها توییت منتشر کنند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه تحقیقات FTC چه چیزی را اثبات می‌کند و آیا ادعاهای کارمند سابق توییتر واقعیت دارد یا نه.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید