افشای جزئیات بیشتر درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل - تکفارس 
افشای جزئیات بیشتر درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل - تکفارس 

افشای جزئیات بیشتر درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل

افشین نوری
۵ بهمن ۱۴۰۱ - 14:30
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل قصد دارد امسال اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند و امروز یک تحلیلگر سرشناس به نام مارک گورمان اطلاعات جامعی درباره آن فاش کرده است. نام این هدست  Reality Pro خواهد بود و ظاهرا در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل WWDC معرفی خواهد شد و عرضه ان نیر در اواخر سال ۲۰۲۳ به قیمت ۳۰۰۰ دلار اتفاق خواهد افتاد.

تقریبا هفت سال است که اپل در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود است و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰۰ نفر در ساخت آن مشارکت داشته‌اند. اپل تاکتون نتوانسته چنین محصول پیشرفته ای را ارائه کند و از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیچ محصولی در این حد برای اپل مهم نخواهد بود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ اپل واچ را به عنوان یک محصول جدید و برای اولین بار معرفی کرد و حالا قرار است یک محصول جدید دیگر در اختیار کاربران قرار دهد‌.

مارک گورمان که از تحلیلگر مطرح حوزه فناوری است در گزارش جدید خود گفته است که بدنه هدست Reality Pro از جنس آلومینیوم و شیشه  خواهد بود و از نظر ظاهری شبیه به AirPods Max خواهد بود. این هدست همچنین مجهز به یک نمایشگر خمیده و اسپیکرهایی در اطراف خود خواهد بود و توسط یک هدبند به سر فرد استفاده‌کننده بسته خواهد شد. 

این هدست در بخش سحت‌افزار از یک تراشه سری M2 اپل بهره خواهد برد و انرژی خود را از یک باتری دو تکه که با کابل به دستگاه وصل خواهد شد و به‌راحتی قابل حمل خواهد بود تامین خواهد کرد. ابعاد این باتری به‌اندازه دو باتری آیفون ۱۴ پرو ‌مکس خواهد بود و با یکبار شارژ تا ۲ ساعت دوام خواهد آورد. 

مارک گورمان گفته است که هدست Reality Pro تفاوت‌هایی با هدست کوئست پرو متا خواهد داشت. برای مثال، یکی از ویژگی های آن این خواهد بود که از قابلیت ردیابی چشم و صورت کاربر پشتیبانی خواهد کرد. این هدست ضمنا همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود.‌ 

تحلیلگر بلومبرگ گفته است که هدست واقغیت ترکیبی اپل دارای دوربین و سنسورهای متعدذی برای ردیابی حرکات دست و چشم خواهد بود. هدست این هدست به کمک این دوربین‌ها و سنسورها تشخیص خواهد داد که کاربر به کجا نگاه می‌کنید و دستان‌اش را چگونه خرکت می‌دهد تا براساس آن‌ها عمل کند. بنابراین شما با استفاده از حرکات دست قادر به کنترل آن خواهید بود و نیازی به کنترلر خارجی نخواهید داشت. یک تاج دیجیتالی نیز روی آن وجود خواهد داشت که برای سوییچ‌ کردن بین دو محیط واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده خواهد شد. 

هدست واقعیت ترکیبی اپل همچنین قابلیت رندر کردن صورت و بدن کاربران را خواهد داشت. و برای مواقعی که دو نفر در حال تماس ویدیویی هستند از این رندرها به عنوان آواتار استفاده خواهد شد.  شما همچنین خواهید توانست از این هدست به‌عنوان نمایشگر ثانویه برای دستگاه‌های مک اپل استفاده کنید و از طریق تاچ‌پد، ماوس و کیبورد کارهای خود را انجام دهید. 

ضمنا شما در هدست Reality Pro قادر به صحنه نمایش فیلم و تئاتر در محیط‌های عجیب و غریب مثل بیابان و فضا خواهید بود. در این قابلیت، شما برای شنیدن صدای سه‌بعدی نیاز به ایرپادز اپل خواهید داشت. گورمان گفته است که اپل سعی خواهد کرد در فروشگاه‌های اپ استور خود امکاناتی فراهم کند تا مشتریان بتوانند هدست Reality Pro را امتحان کنند. ظاهرا این هدست در کوتاه مدت چندان درآمدزا نخواهد بود اما در بلندمدت فروش خوبی خواهد داشت.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید