تسلا در ازای فروش هر خودرو ۱۴,۰۰۰ دلار سود می برد - تکفارس 
تسلا در ازای فروش هر خودرو ۱۴,۰۰۰ دلار سود می برد - تکفارس 

تسلا در ازای فروش هر خودرو ۱۴,۰۰۰ دلار سود می برد

افشین نوری
۴ بهمن ۱۴۰۱ - 22:04
تسلا

تسلا به‌تازگی قیمت خودروهای الکتریکی خود از جمله مدل Y را کاهش داده است و با وجود این، حاشیه سود خوبی برای این شرکت باقی می‌ماند. در حالیکه هزینه ساخت این خودرو ۳۹,۳۹۳ دلار است، تسلا آن را اکنون به قیمت ۵۲,۹۹۰ دلار می‌فروشد و ۱۴,۰۰۰ دلار سود نصیب خود می‌کند.    ‌

تسلا با وجود اینکه قیمت خود را به‌خاطر کاهش تقاضا پایین آورده است اما این شرکت همچنان سود خوبی از آن‌ها کسب می‌کند.این شرکت اخیرا قیمت مدل Y را از ۵۸,۹۹۰ به ۵۲,۹۹۰ کاهش داده است و در حالیکه هزینه ساخت آن برای تسلا ۳۹,۳۹۳ دلار تمام می‌شود له‌طور متوسط در هر خودرو حدود ۱۴,۰۰۰ برایش باقی می‌ماند‌. 

این نشان می‌دهد که تسلا همچنان سودآوری خوبی از خودروهای خود دارد و این شرکت توانسته جنگ قیمت‌ها را در بازار خودروهای الکتریکی ببرد.‌ در همین راستا، شرکت‌های دیگری مثل Lucid, NIO‌‌ و XPeng نیز اقدام به کاهش قیمت خودروهای خود کرده‌اند. 

تسلا گفته است که تمرکز خود را روی افزایش تولیدات خود خواهد گذاشت و ظرفیت تولید خودرهای ارزان‌تر مدل ۲ و ۳ افزایش خواهد یافت. هزینه ساخت این دو خودرو به‌ترتیب ۳۳,۶۰۰ و ۲۵,۰۰۰ است و هر کدام از آن‌ها دارای حاشیه سود حدود ۱۰۰۰۰ دلار هستند. کارشنان معتقدند که تسلا در سه ماهه آهر ۲۰۲۲ با فروش ۴۳۹,۷۰۰ خودرو درآمد ۲۴.۴ میلیارد دلاری کسب کرده است.

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.