موسسه تحقیقاتی UBS پیش بینی جالبی درباره عملکرد اپل در سال ۲۰۲۳ کرد - تکفارس 
موسسه تحقیقاتی UBS پیش بینی جالبی درباره عملکرد اپل در سال ۲۰۲۳ کرد - تکفارس 

موسسه تحقیقاتی UBS پیش بینی جالبی درباره عملکرد اپل در سال ۲۰۲۳ کرد

افشین نوری
۴ بهمن ۱۴۰۱ - 17:25
اپل

اپل سال ۲۰۲۲ را با موفقیت نسبی به پایان رساند اما موسسه تحقیقاتی UBS پیش‌بینی کرده است که عملکرد اپل در سه ماه اول ۲۰۲۳ احتمالا ضعیف خواهد بود‌.

طبق این گزارش، فروش کم گوشی‌های آیفون ۱۴ در تعطیلات کریسمس که در اثر شیوع مجدد کرونا در چین و تعطیلی برخی کارخانه‌های تولید آن‌ها اتفاق افتاد احتمالا نتایج ضعیفی را برای اپل در پی خواهد داشت. 

در حال حاضر، فاصله زمانی بین سفارش تا دریافت گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس در چین و آمریکا به‌ترتیب ۳۶ و ۳۴ روز است و شرکت فاکسکان که بزرگترین مونتاژکننده آیفون در چین است با مشکلات جدی مواجه شده است. 

بر اساس گزارش موسسه UBS، هرچند اوضاع تولید سری آیفون ۱۴ کمی بهتر شده است اما به احتمال زیاد درامد سه ماهه اول ۲۰۲۳ اپل تعریف چندانی خواهد داشت. این موسسه پیش‌بینی کرده است که اپل در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۷۹ میلیون دستگاه آیفون عرضه خواهد کرد که کمتر از برآورد اولیه ۸۰ میلیون دستگاه خواهد بود. 

موسسه UBS همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۳۲ میلیون دستگاه آیفون عرضه خواهد کرد که کمی پایین‌تر از برآورد ۲۳۸ میلیون دستگاه خواهد بود. این کاهش فروش احتمالا منجر به افت درآمد ۱.۷ میلیارد دلاری اپل در سال جدید خواهد شد. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد اپل در سال جدید چگونه خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید