تاریخ عرضه نسل جدید مک بوک ایر با تراشه M3 فاش شد - تکفارس 
تاریخ عرضه نسل جدید مک بوک ایر با تراشه M3 فاش شد - تکفارس 

تاریخ عرضه نسل جدید مک بوک ایر با تراشه M3 فاش شد

مهدی حلوائی
۳ بهمن ۱۴۰۱ - 12:25
مک بوک ایر

اپل چند روز پیش تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس را به همراه نسخه‌ی جدید مک بوک پرو ۱۴ و مک پرو ۱۶ معرفی کرد. قبلاً گفته می‌شد که این تراشه‌ها بر پایه‌ی فرآیند تولید ۳ نانومتری TSMC طراحی شده‌اند اما حالا به‌نظر می‌رسد که اپل در ساخت تراشه‌ی M3 از این فرآیند استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری DigiTimes، نسخه‌های جدید مک بوک ایر از تراشه‌ی M3 بهره خواهند برد و در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهند شد. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، احتمالاً ما شاهد عرضه‌ی مک بوک پروهای مجهز به تراشه‌ی M3 پرو و M3 مکس در اوایل سال ۲۰۲۴ خواهیم بود.

توجه داشته باشید که DigiTimes قبلاً پیش‌بینی کرده بود که اپل مک بوک پروهای M2 پرو و M2 مکس را در اواسط سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند اما در نهایت چنین چیزی اتفاق نیفتاد و از این رو ممکن است که گزارش جدید آن نیز در حد گمانه‌زنی باقی بماند. با این وجود، راس یانگ (Ross Young)، تحلیل‌گر سرشناس، نیز به عرضه‌ی مک بوک ایر ۱۵ بدون نمایشگر مینی ال ای دی و فناوری پروموشن در اوایل سال ۲۰۲۳ اشاره داشته است.

در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت مک‌های نسل بعدی اپل در دسترس نیست اما با توجه به افزایش هزینه‌ی ساخت محصولات و احتمال استفاده‌ی این دستگاه‌ها از فرآیند ۳ نانومتری TSMC، که هر ویفر آن ۲۰ هزار دلار قیمت دارد، احتمالاً قیمت‌ آن‌ها نسبت به قبل افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.