پتنت جدید اپل به یک نمایشگر تاشو با قابلیت مقاومت در برابر ترک اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به یک نمایشگر تاشو با قابلیت مقاومت در برابر ترک اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید اپل به یک نمایشگر تاشو با قابلیت مقاومت در برابر ترک اشاره دارد

افشین نوری
۲ بهمن ۱۴۰۱ - 06:36
پتنت جدید اپل به یک نمایشگر تاشو با قابلیت مقاومت در برابر ترک اشاره دارد - تکفارس 

اپل ظاهرا در حال توسعه اولین آیفون تاشو خود است و تاکنون شایعات زیادی درباره آن وجود داشته است. حالا این شرکت یک پتنت جدید به ثبت رسانده که در رابطه با دوام و مقاومت گوشی‌های تاشو در برابر خراش است. 

از آنجاییکه گوشی‌های تاشو دارای طراحی ظریفی هستند محافظت از آن‌ها در برابر عوامل بیرونی مثل ضربه و خراشیدگی اهمیت بالایی دارد. طبق پتنتی که اپل در اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسانده است این مشکل پوشش داده شده است. 

این پتنت در واقع اولین تلاش اپل در زمینه افزایش دوام گوشی‌های تاشو است و این نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها عزم جدی برای معرفی یک آیفون تاشو دارند و برای طراحی آن برنامه‌های خوبی در سر دارند.  

تین پتنت اشاره به یک فناوری خودترمیم‌گر دارد که در صورت خراش برداشتن وسط نمایشگر گوشی‌های تاشو در اثر تا شدن، به‌طور خودکار شروع به ترمیم ترک‌خوردگی‌های ریز خواهد کرد و مانع از گسترش آن‌ها خواهد شد. 

البته برخی گزارش‌ها گفته‌اند که اپل ممکن است این فناوری را ابتدا روی یک آیپد تاشو امتحان کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، آن را برای آیفون تاشو خود ارائه نماید. به این ترتیب، اپل خواهد توانست فناوری جدید خود را به‌صورت کاملا بی‌نقص و پیشرفته در اختیار کاربران بگذارد.‌

در حالیکه ادل هنورگز نتوانسته یک دستگاه تاشو اعم از آیفون یا ‌آیپد ارایه کند، سامسونگ تاکنون چهار نسل از گوشی‌های تاشو خود را روانه بازار کرده است و حالا اپل می‌خواهد کطمئن شود که اگرچه با تاخیر اما درنهایت یک محصول بسیار پیشرفته در این زمینه معرفی کند تا نقص‌های کمتری داشته باشد.  

بد نیست بدانید که گوگل هم در حال توسعه اولین گوشی تاشو با نام پیکسل فولد است و ظاهرا قرار است اواخر امسال آن را معرفی کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابتی شرکت‌های مطرح پدر این زمینه چگونه خواهد بود و کدامیک موفق عمل خواهد کرد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید