کاهش ۴۰ درصدی درآمد توییتر در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
کاهش ۴۰ درصدی درآمد توییتر در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

کاهش ۴۰ درصدی درآمد توییتر در سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۱ بهمن ۱۴۰۱ - 07:57
توییتر

هرچند که ایلان ماسک سعی دارد وضعیت توییتر را عادی جلوه بدهد اما به‌نظر می‌رسد این شرکت در شرایطی بحرانی قرار دارد چرا که به‌تازگی گزارش‌های متعددی در خصوص افت شدید درآمد سالانه‌ی آن منتشر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، توییتر پس از روی کار آمدن ایلان ماسک ۱۴ عدد از ۳۰ شرکت تبلیغ‌‌کننده‌ی برتر خود را از دست داده و همین موضوع ضربه‌ی بزرگی به درآمد این شرکت وارد کرده است. همچنین ۴ عدد از این شرکت‌ها حدود یک هفته قبل از تصاحب توییتر توسط ماسک میزان تبلیغات خود در این پلتفرم را چیزی بین ۹۲ تا ۹۸ درصد کاهش داده‌اند. به‌طور کلی سرمایه‌گذاری ۳۰ شرکت یادشده در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ در توییتر با افتی ۴۲ درصدی به حدود ۵۳.۸ میلیون دلار رسیده است.

ایلان ماسک توییتر

در حال حاضر توییتر برخلاف آغاز دوران مدیریت ایلان ماسک با ضرر روزانه‌ی ۴ میلیون دلاری مواجه نیست اما با این وجود پرداخت وام‌هایی که ماسک برای تصاحب این شرکت دریافت کرده بود برای آن مشکل‌ساز شده است. درآمد توییتر در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ برابر با ۱.۵۷ میلیارد دلار بود اما حالا با گذشت یک سال، درآمد آن با افتی ۴۰ درصدی به ۹۴۲ میلیون دلار رسیده است.

این موضوع به خوبی دلیل تلاش شرکت برای کاهش هزینه‌های خود را نشان می‌دهد. ماسک مدتی پیش بخش بزرگی از نیروهای توییتر را از کار برکنار کرد و با این کار ۹۵۰ میلیون از هزینه‌های شرکت را کاهش داد. توییتر همچنین از نسخه‌ی جدید سرویس بلو رونمایی کرد که قرار است ابزار جدید درآمدزایی این شرکت باشد. در حال حاضر تعداد ۲۲۵ هزار نفر در این سرویس ۸ دلاری ثبت نام کرده‌اند که درآمد ۱.۸ میلیون دلاری را برای توییتر به همراه خواهد داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید