گزارش: ارزش گوشی های اندرویدی در طول زمان ۹۶ درصد افت می کند - تکفارس 
گزارش: ارزش گوشی های اندرویدی در طول زمان ۹۶ درصد افت می کند - تکفارس 

گزارش: ارزش گوشی های اندرویدی در طول زمان ۹۶ درصد افت می کند

افشین نوری
۳۰ دی ۱۴۰۱ - 18:57
گزارش: ارزش گوشی های اندرویدی در طول زمان ۹۶ درصد افت می کند - تکفارس 

ظاهرا گوشی‌های آیفون این ویژگی را دارند که ارزش خود را در طول سال‌ها می‌توانند حفظ کنند در حالیکه گوشی‌های اندرویدی ارزش خود را از دست می‌دهند. این موضوع را یک گزارش جدید تایید کرده است. 

براساس یک گزارش جدید، گوشی‌های آیفون از نظر ارزش مبادله هیچ‌ رقیبی ندارند و در طول زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهند. بنابراین هر وقت بخواهید آن‌ها را بفروشید به قیمت روز فروخته می‌شوند. در مقابل، گوشی‌های اندرویدی بلافاصله ارزش خود را از دست می‌دهند.

برای نمونه، آیفون ۱۳ پرو مکس که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد با وجود اینکه یک و نیم سال از عمر آن می‌گذرد حدود ۴۴.۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین آیفون ۱۴ پرو ‌مکس که چند ماه پیش معرفی شد حدود ۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این اعداد مربوط به نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی‌هاست.

به‌طور متوسط، گوشی‌های آیفون حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند؛ این در حالیست که ‌گوشی‌های سامسونگ برای مثال ۹۰ درصد ارزش خودرا از دست می‌دهند. دلیل این موضوع آن است که سامسونگ گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده زیادی می‌فروشد و در نتیجه ارزش آن‌ها به میزان زیادی افت می‌کند. 

بنابراین از نظر ارزش مبادله و فروش مجدد، گوشی‌های آیفون به مراتب بهتر از گوشی‌های اندرویدی هستند و با وجود اینکه هر سال فناوری‌های جدیدی ارائه می‌شوند، اما گوشی‌های قدیمی آیفون همچنان ارزش خود را حفظ می‌کنند. بنابراین اگراین موضوع برای شما اهمیت دارد بهتر است که به سراغ گوشی‌های اپل بروید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.