متا: فناوری متاورس به‌زودی مثل گوشی های هوشمند مهم خواهد شد - تکفارس 
متا: فناوری متاورس به‌زودی مثل گوشی های هوشمند مهم خواهد شد - تکفارس 

متا: فناوری متاورس به‌زودی مثل گوشی های هوشمند مهم خواهد شد

افشین نوری
۲۹ دی ۱۴۰۱ - 20:51
متا: فناوری متاورس به‌زودی مثل گوشی های هوشمند مهم خواهد شد - تکفارس 

متا اولین شرکتی بود که از برنامه‌های خود برای توسعه دنیای متاورس پرده برداشت و حالا این شرکت امیدوار است که به موفقیت بزرگی در این حوزه دست یابد. 

کریس کاکس مدیر ارشد محصولات متا امروز در جریان کنفرانس داووس گفت که متاورس به‌زودی به اندازه گوشی‌های هوشمند مهم خواهد شد. 

کاکس معتقد است که دنیای متاورس و فناوری‌های مرتبط آن ظرف چند سال آینده فراگیر خواهد شد و میزان استفاده از آن در بین کاربران، همانند گوشی‌های هوشمند خواهد شد. 

به‌گفته کاکس، متا در تلاش است تا محصولات مرتبط با این فناوری را در سال‌های آینده توسعه دهد و این فناوری قرار است بخش‌های مختلفی از گیمینگ و فیتنس گرفته تا پزشکی و روابط اجتماعی را در بر بگیرد. 

البته خیلی از کارشناسان هنوز نسبت به آینده متاورس مردد هستند با این حال، برخی نیز معتقدند که تا سال ۲۰۲۵ این فناور فراگیر خواهد شد. با این‌حال، آمار سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهند که میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی کاهش یافته است. در یک نظرسنجی نیز اکثر نوجوانان گفته‌اند که علاقه‌ای به دنیای متاورس ندارند. 

به نظر کاکس یکی از مشکلات فعلی تو‌سعه دنیای متاورس این است که ارتباط این فناوری با سایر پلتفرم‌ها فراهم نیست‌. بنابراین این موضوع برای فراگیر شدن متاورس بسیار حایز اهمیت است. 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز هنوز معتقد به پروزه متاورس است و فکر می‌کند که در سال‌های آینده این فناوری شکوفا خواهد شد. متا تاکنون ۱۶ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که ابن شرکت تا حد در این زمینه موفق خواهد بود. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید