مک مینی جدید اپل با تراشه M2 و M2 پرو معرفی شد - تکفارس 
مک مینی جدید اپل با تراشه M2 و M2 پرو معرفی شد - تکفارس 

مک مینی جدید اپل با تراشه M2 و M2 پرو معرفی شد

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۱ - 22:32
مک مینی جدید اپل با تراشه M2 و M2 پرو معرفی شد - تکفارس 

اپل از مک مینی جدید خود با تراشه‌های سری M2 از جمله تراشه M2 پرو رونمایی کرد. این برای اولین بار است که اپل از یک تراشه پرو در مک مینی خود بهره می‌برد. 

مک مینی جدید در پیکره‌بندی‌های مختلفی معرفی شده است و مدل پایه آن مجهز به تراشه M2 است و از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این مدل همچنین دارای یک درگاه ‌ HDMI، یک درگاه گیگابایت اترنت، دو درگاه USB-A، دو درگاه تاندربولت ۴ یا همان USB-C و یک جک صوتی هدفون است. قیمت این مدل پایه ۵۹۹ دلار تعیین شده است که از ۲۴ ژانویه فروخته خواهد شد. 

مک مینی جدید اپل دارای نسخه‌های پیشرفته‌ای نیز است و بالاترین مدل آن مجهز به تراشه M2 پرو، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است و از دو درگاه تاندربولت ۴ اضافی بهره می‌برد. قیمت این نسخه ۱۲۹۹ دلار است. 

متاسفانه اپل از تراشه M2 مکس در مک مینی جدید خود استفاده نکرده است و فقط در لپ تاپ مک بوک پرو جدید خود از آن بهره برده است. بد نیست بدانید که اپل مک مینی قبلی را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بود و در سال ۲۰۲۱ مشخصات آن را با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس به‌روزرسانی نکرد. حالا امسال اینکار را انجام داده است. 

تراشه M2 برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ روی لپ تاپ مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی معرفی شد و سپس در آیپد پرو استفاده شد. 

در هر حال، مک مینی جدید اپل ارتقاهای خوبی نشبت به مدل قبلی خود دارد و باید ببینیم که میزان رضایت مشتریان از آن چقدر خواهد بود. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید