گزارش: تعداد مشترکین جدید نتفلیکس در ابتدای سال ۲۰۲۳ بسیار ناامیدکننده بود - تکفارس 
گزارش: تعداد مشترکین جدید نتفلیکس در ابتدای سال ۲۰۲۳ بسیار ناامیدکننده بود - تکفارس 

گزارش: تعداد مشترکین جدید نتفلیکس در ابتدای سال ۲۰۲۳ بسیار ناامیدکننده بود

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۱ - 20:48
نتفلیکس

نتفلیکس گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که‌ نشان می‌دهد در این مدت حدود ۴.۵ میلیون مشترک جدید به این سرویس استریم اضافه شده‌اند. 

سال ۲۰۲۲ سال سختی برای نتفلیکس بود و‌ بعد از رشد چشمگیر تعداد مشترکین این سرویس در طول مدت شیوع کرونا به‌طور ناگهانی با کاهش مشترکین خود مواجه شد و برای اولین بار در تاریخ این شرکت شاهد چنین اتفاقی بودیم. ارزش سهام این شرکت نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. 

با این‌حال، نتفلیکس توانست در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ تعداد ۲.۴ میلیون مشترک جدید اضافه کند و حالا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ این تعداد به ۴.۵ میلیون نفر رسیده است. به این ترتیب، مجموع مشترکین این سروبس استریم به ۲۳۰.۲۵ میلیون نفر رسیده است. البته عدد ۴.۵ میلیون مشترک جدید، آمار ضعیفی است و در مقایسه با عملکردهای قبلی نتفلیکس چندان قابل‌توجه نیست.  

وال استریت پیش‌بینی کرده است که درآمد نتفلیکس در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ حدود ۱.۶ درصد افزایش خواهد یافت و به ۷.۸۳ میلیارد دلار خواهد رسید. خود نتفلیکس پیش‌بینی درآمد ۷.۷۸ میلیارد دلار را کرده بود. وال استریت، برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی اضافه شدن تعداد ۲۴ میلیون کتربر جدید را کرده است که ۵.۸ میلیون مشترک بیشتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود. این میزان رشد در مقایسه با سال‌های گذشته یکی از ضعیف‌ترین رشدها خواهد بود. همچنین پیش‌بینی شده است درآمد نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ درصد افزایش یابد. 

نتفلکیس در آخر سه ماهه سوم ۲۰۲۲ دارای ۲۲۳ میلیون مشترک بود و حالا این شرکت قصد دارد با ارائه بسته‌های ارزان‌قیمت که حاوی تبلیغات نیز خواهد بود افراد بیشتری را جذب خود کند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید