تسلا در چین رکورد فروش خودرو الکتریکی در ماه ژانویه را زد - تکفارس 
تسلا در چین رکورد فروش خودرو الکتریکی در ماه ژانویه را زد - تکفارس 

تسلا در چین رکورد فروش خودرو الکتریکی در ماه ژانویه را زد

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۱ - 19:33
تسلا

تسلا به‌تازگی قیمت خودروهای الکتریکی خود را کاهش داده است و حالا کارشناسان منتظرند ببینند این رویکرد چه تاثیری روی افزایش فروش تسلا خواهد داشت. امروز یک گزارش جدید آمار فروش خودروهای الکتریکی در بازار چین را منتشر کرده است که دید بهتری از وضعیت کنونی آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

تسلا با شروع سال ۲۰۲۳ تلاش کرد برای از دست ندادن مشتریان خود قیمت خودروهایش را کاهش دهد بطوریکه در آمریکا قیمت مدل Y را حدود ۲۰ درصد کاهش داد و در اروپا ۱۷ درصد و در چین ۱۴ درصد این قیمت‌ها را کاهش داد. البته این کاهش قیمت‌ها باعث شد تا برخی خریداران جدید خودروهای تسلا نسبت به اقدام این شرکت در کاهش خودروهایی بدون اطلاع قبلی اعتراض کنند.

حالا طبق گزارش امروز. تسلا در فاصله بین ۹ تا ۱۵ ژانویه تعداد ۱۲,۶۵۴ خودرو الکتریکی در چین فروخته است و این در حالیست که این شرکت در هفته اول ژانویه فقط ۲,۱۱۰ دستگاه خودرو فروخته بود.

تسلا با وجود کاهش قیمت اخیر همچنان حاشیه سود ۱۰ را دارد و در هر خودرو حدود ۳۰۰۰ هزار برایش باقی می‌ماند. این نشان می‌دهد که اقدام تسلا در کاهش قیمت خودروهای به‌منظور تهییج مشتریان جواب داده است و آمار فروش این شرکت بالاتر رفته است.

با این‌حال، آمار فروش کنونی قابل مقایسه با آمار فروش ۱۸,۰۰۰ خودرو در هر هفته در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ نیست. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که قدم بعدی این شرکت چه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.