مک بوک پرو جدید با تراشه M2 مکس و M2 پرو معرفی شد - تکفارس 
مک بوک پرو جدید با تراشه M2 مکس و M2 پرو معرفی شد - تکفارس 

مک بوک پرو جدید با تراشه M2 مکس و M2 پرو معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۷ دی ۱۴۰۱ - 19:21
مک بوک پرو M2

اپل امروز در اقدامی غافل‌گیرکننده از نسخه‌ی جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کرد. هرچند که این دو لپ تاپ از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه‌های مجهز به تراشه‌ی M1 مکس و M1 پرو ندارند اما از نظر سخت‌افزاری تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

نسخه‌ی جدید مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی از نمایشگر مینی ال ای دی با پشتیبانی از فناوری پروموشن بهره برده‌‌اند و برخلاف نسخه‌های قبلی به درگاه‌های مختلفی از جمله HDMI، شارژ مگ سیف و شیار کارت میکرو اس دی مجهز شده‌اند. اپل ادعا می‌کند که دو مک بوک پروی جدید حدود ۶ برابر سریع‌تر از نسخه‌های مجهز به تراشه‌های اینتل بوده و عمر باتری آن‌ها نیز ۲۲ ساعت است.

مک بوک پرو M2

نسخه‌ی جدید مک بوک پروی ۱۴ اینچی مجهز با تراشه‌ی M2 پرو (در دو نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای و ۱۲ هسته‌ای) در دسترس قرار گرفته و عملکرد آن ۲۰ درصد بهتر از مک بوک پروی مجهز به تراشه‌ی M1 است. این محصول همچنین از ۲۰۰ گیگابایت پهنای باند حافظه و ۳۲ گیگابایت رم برخوردار بوده و عملکرد تراشه‌ی گرافیکی ۱۹ هسته‌ای آن ۳۰ درصد بهتر از M1 است. همچنین تراشه‌ی هوش مصنوعی این لپ تاپ نیز، که با نام موتور عصبی شناخته می‌شود، ۴۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی می‌باشد.

مک بوک پرو M2

نسخه‌ی جدید مک بوک پروی ۱۶ اینچی نیز از تراشه‌ی ۱۲ هسته‌ای M2 مکس، حداکثر ۹۶ گیگابایت رم با پهنای باند حافظه‌ی ۴۰۰ گیگابایت و یک تراشه‌ی گرافیکی ۳۸ هسته‌ای بهره برده و عملکرد گرافیکی آن در مقایسه با نسخه‌ی M1 مکس ۳۰ درصد بهتر است. این دستگاه همچنین از وای فای ۶E، شارژ مگ سیف، درگاه HDMI و سه درگاه تاندربولت ۴ نیز پشتیبانی می‌کند.

مک بوک پرو M2

اپل در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده که پیش‌فروش نسخه‌های جدید مک بوک پرو از همین امروز و فروش رسمی آن‌ها نیز از تاریخ ۲۷ ژانویه آغاز می‌شود. همچنین مک بوک پروی ۱۴ اینچی با تراشه‌ی M2 پرو ۱،۹۹۹ دلار قیمت داشته و مک بوک پروی ۱۶ اینچی با تراشه‌ی M2 مکس نیز ۲،۴۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.