تاریخ معرفی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ و اسنپدراگون ۷ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 
تاریخ معرفی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ و اسنپدراگون ۷ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 

تاریخ معرفی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ و اسنپدراگون ۷ نسل ۲ فاش شد

مهدی حلوائی
۲۷ دی ۱۴۰۱ - 15:51
کوالکام اسنپدراگون

کوالکام مدتی پیش تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد و حالا به‌نظر می‌رسد که محصول بعدی این شرکت از سری زیرپرچمدار اسنپدراگون ۷ خواهد بود. گفته می‌شود که این شرکت دو تراشه از سری یادشده را در دست ساخت داشته و قرار است که یکی از آن‌ها به‌زودی معرفی شود.

بر اساس گزارش Digital Chat Station، کوالکام دو تراشه‌ با شماره مدل SM7475 و SM7550 را در دست ساخت دارد. قرار است که این تراشه‌ها بر پایه‌ی فرآیند ۴ نانومتری شرکت TSMC طراحی شوند. گفته می‌شود که هر دو تراشه عملکرد خوبی را ارائه خواهند داد اما توانایی رقابت مستقیم با تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۲۰۰ شرکت مدیاتک را نخواهند داشت.

اسنپدراگون 7 نسل 1

هر چند که DCS نام تراشه‌های یادشده را اعلام نکرده اما گفته می‌شود SM7475 شماره مدل اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ بوده و SM7550 نیز شماره مدل اسنپدراگون ۷ نسل ۲ است. برای مقایسه، اسنپدراگون ۷ نسل ۱ از شماره مدل SM7450، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از شماره مدل SM8550، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از شماره مدل SM8475 و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز از شماره مدل SM8550 بهره برده‌اند.

در حال حاضر هموز مشخص نیست که تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۲ در چه تاریخی معرفی خواهد شد اما پیش‌بینی می‌شود که در ماه مارچ یا آپریل شاهد رونمایی از اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ باشیم. همچنین گفته می‌شود که ردمی و ریلمی اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه را به بازار عرضه خواهند کرد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.