Trendforce: بازار گوشی تاشو در سال ۲۰۲۳ رشد ۴۴ درصدی خواهد داشت - تکفارس 
Trendforce: بازار گوشی تاشو در سال ۲۰۲۳ رشد ۴۴ درصدی خواهد داشت - تکفارس 

Trendforce: بازار گوشی تاشو در سال ۲۰۲۳ رشد ۴۴ درصدی خواهد داشت

افشین نوری
۲۶ دی ۱۴۰۱ - 20:19
اوپو فایند N فولد

موسسه Trendforce گزارش جدیدی منتشر کرده و پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۴۴ درصدی بازار گوشی تاشو خواهیم بود.

طبق آمار، حدود ۱۲.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ عرضه شدند و حالا Trendforce پیش‌بینی کرده است که این عدد در سال جدید به ۱۸.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. در سال ۲۰۲۲ سامسونگ حدود ۸۲ درصد از بازار گوشی تاشو را در اختیار داشت و بقیه بازار در اختیار شرکت‌هایی مثل شیائومی، اوپو و ویوو بود. 

افزایش آمار فروش گوشی‌های هوشمند مسلما باعث تولید لولاهای موبایلی برای این گوشی‌ها خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود میزان عرضه آن‌ها در سال ۲۰۲ به ۵۰۰ میلیون عدد برسد. در حال حاضر دو نوع لولا در گوشی‌های تاشو استفاده می‌شود که شامل نوع قطره‌ای و U شکل می‌شوند. لولای قطره‌ای قطعات بیشتری دارد و هزینه آن چندین برابر نوع U شکل است. با این حال، انتظار می‌رود که با افزایش نفوذ گوشی‌های تاشو ‌در بین مشتریان، هزینه این لولاها کاهش یابد. 

طبق پیش‌بینی Trendforce، میزان عرضه لولای گوشی‌عای تاشو در سال ۲۰۲۳ با افزایش۱۴.۶ درصدی به ۵۰۰ میلیون عدد خواهد رسید. و بد نیست بدانید که سامسونگ در حال حاضر از لولاهای ساخت دو شرکت KH Vatech و S-connect در گوشی‌های تاشو خود استفاده می‌کند. شرکت‌هایی مثل Amphenol و Asia Vital Components نیز در بازار وجود دارند که لولاهای پیچیده‌ و پیشرفته‌تری می‌سازند اما سامسونگ از آن‌ها خرید نمی‌کند. ‌

 به گفته Trendforce، سامسونگ امسال سعی خواهد کرد از لولای U شکل در گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ استفاده کند تا میزان چین‌خوردگی وسط نمایشگر این گوشی‌ها را کاهش دهد. در هر حال باید منتطر بمانیم و ببینیم که بازار گوشی تاشو در سال ۲۰۲۳ به کدام سمت حرکت می‌کند. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.