کشف عجیب دو سیاه چاله در فاصله نزدیک به هم - تکفارس 
کشف عجیب دو سیاه چاله در فاصله نزدیک به هم - تکفارس 

کشف عجیب دو سیاه چاله در فاصله نزدیک به هم

افشین نوری
۲۶ دی ۱۴۰۱ - 06:52
تلسکوپ هابل

امروز تقریبا ثابت شده است که در مرکز هر کهکشانی یک سیاه چاله وجود دارد که جرمی میلیون‌ها برابر خورشید ما دارد، اما حالا دانشمندان در کشف نادری موفق به یافتن دو سیاه چاله در مرکز یک کهکشان به نام UGC4211 شده‌اند. 

طبق یافته‌های دانشمندان، این دو سیاه چاله متعلق به دو کهکشان متفاوت هستند که در اثر ادغام این دو کهکشان با یکدیگر، در کنار هم قرار گرفته‌اند. کهکشان UGC4211 در فاصله ۵۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد و‌ دو سیاه چاله مذکور در فاصله ۷۵۰ سال نوری از هم قرار دارند.  

کشف عجیب دو سیاه چاله در فاصله نزدیک به هم - تکفارس 

دانشمندان می‌گویند که این دو سیاه چاله بسیار گرسنه هستند و بتدریج در حال بزرگ شدن است. یافتن دو سیاه چاله در کنارهم این فرضیه را تقویت می‌کند که احتمالا نمونه‌های مشابه دیگری نیز در سایر نقاط کیهان می‌تواند وجود داشته باشد. 

این اتفاق در مورد کهکشان راه شیری نیز ممکن است اتفاق بیفتد. طبق پیش‌بینی دانشمندان، این کهکشان ۴.۵ میلیارد سال آینده با کهکشان آندرومدا برخورد خواهد کرد و احتمال اینکه سیاه‌چاله.های این دو‌کهکشان در کنار هم قرار بگیرد وجود دارد. 

دانشمندان این اطلاعات را با استفاده از ارایه تلکسکوپی ALMA به دست آورده‌اند و تلسکود فضایی هابل نیز اطلاعات مهمی را در این زمینه برای ما ارسال کرده است. هر کدام از این تلسکوپ‌ها در طول‌موج‌های خاصی کار می‌کنند و همدیگر را به‌طور کامل پوشش می‌دهند. 

در هر حال، دانشمندان امیدوار هستند که از طریقه یافته‌های جدید خود درک بهتری از نحوه شکل‌گیری کیهان داشته باشند.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید