آیفون تاشو اپل مجهز به یک نمایشگر جالب خواهد بود - تکفارس 
آیفون تاشو اپل مجهز به یک نمایشگر جالب خواهد بود - تکفارس 

آیفون تاشو اپل مجهز به یک نمایشگر جالب خواهد بود

افشین نوری
۲۵ دی ۱۴۰۱ - 17:19
آیفون تاشو اپل مجهز به یک نمایشگر جالب خواهد بود - تکفارس 

این‌روزها گوشی‌های تاشو در حال افزایش محبوبیت خود در بین مشتریان هستند و هر سال بر تعداد خریداران آن‌ها افزوده می‌شود. اپل نیز ظاهرا به دنبال ارائه یک آیفون تاشو در آینده نزدیک است. 

به نظر می‌رسد با افزایش عرضه گوشی های تاشو در بازار بتدریج شاهد کاهش قیمت آن‌ها خواهیم بود و این موضوع باعث خواهد تا ارزش خرید این گوشی‌ها افزایش یابد. اما آنچه در این بین برای مشتریان مهم است چین‌خوردگی کمتر وسط نمایشگرهای تاشو است، چراکه هر چه چین‌خوردگی این نمایشگرها بیشتر باشد عمر مفید آن‌ها کمتر خواهد بود. 

 حالا به نظر می‌رسد که اپل روشی برای کاهش این چین‌خوردگی‌ها پیدا کرده است. در پتنت جدیدی که توسط این شرکت در اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسیده است به نوع خاصی از نمایشگرهای تاشو اشاره شده است. 

آیفون تاشو اپل مجهز به یک نمایشگر جالب خواهد بود - تکفارس 

اپل در این پتنت درباره نگرانی مهم خریداران گوشی‌های تاشو توضیح داده و گفته است که نمایشگرهای تاسو بعد از مدتی تا شدن دچار چین‌خوردگی می‌شوند و به همین خاطر خیلی از مشتریان به سراغ خرید گوشی های تاشو نمی‌روند.  

در این پتنت، اپل به  یک لایه محافظتی جدید برای استفاده روی نمایشگرهای تاشو اشاره کرده است که یاعث افزایش دوام و ماندگاری آن‌ها خواهد شد. این ساختار لایه‌ای شکل می‌تواند به‌راحتی روی نمایشگرهای تاشو استفاده شود و مانع از چین‌خوردگی آن‌ها گردد. 

به گفته اپل، چین‌خوردگی نمایشگرهای تاشو همیشه از یکسری ترک‌های ریز شروع می‌شود که با پر کردن این ترک‌های ریز می‌توان مانع از گسترس آن‌ها شد. 

البته اپل اشاره‌ای به این نکرده که این نمایشگر را در چه محصولاتی استفاده خواهد کرد اما می‌توان حدس زد که آیفون تاشوی این شرکت یکی از کاندیداهای اصلی است. اخیرا نیز یکی از تحلیلگران مطرح به نام مینگ‌چی کو گفته بود که اپل در حال ساخت نمایشگر تاشویی است که در دستگاه‌های سایز متوسط و بزرگ استفاده خواهد شد. 

در حالیکه اپل هنوز نتوانسته اولین گوشی تاشو خود را ارائه کند، سامسونگ تاکنون چهار نسل از گوشی‌های تاشو خود را روانه بازار کرده است. حالا باید ببینیم این شرکت سرانجام چه زمانی موفق به معرفی اولین آیفو تاشو خود خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید