تحلیلگران میزان فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی کردند - تکفارس 
تحلیلگران میزان فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی کردند - تکفارس 

تحلیلگران میزان فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی کردند

افشین نوری
۲۵ دی ۱۴۰۱ - 13:26
تحلیلگران میزان فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی کردند - تکفارس 

اخیرا گزارش مالی TSMC منتشر شد که نشان می‌داد ۲۵ درصد درآمدهای این شرکت از راه تولید تراشه‌های اپل به دست آمده است و حالا این شرکت امیدوار است که در سال ۲۰۲۳ با تولید تراشه ۳ نانومتری A17 اپل حتی درآمد بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۲ عاید خود کند.‌ 

طبق شایعات، اپل قرار است در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه ۳ نانومتری A17 بایونیک استفاده کند. این تراشه قابلیت‌های بسیار خوبی خواهد داشت و احتمالا به جز تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هیچ‌ رقیبی نخواهد داشت. 

البته TSMC در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ با کاهش درآمدهای خود در بخش تراشه‌های موبایلی روبه‌رو شد که ۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بود. پیش‌بینی شده است که در سه ماهه اول ۲۰۲۳ نیز این درآمدها ۳ درصد کاهش یابد. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که احتمالا فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه اول ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت و وال استریت نیز کاهش فروش ۰.۳ درصدی را برای مدل‌های آیفون پیش‌بینی کرده است. 

با این حال، وال استریت برای سه ماهه دوم و سوم ۲۰۲۳ به‌ترتیب افزایش فروش ۱.۲ و ۳.۴ درصدی را برای گوشی‌های آیفون پیش‌بینی کرده است. بنابراین انتظار می‌رود که درآمدهای TSMC نیز به این ترتیب افزایش یابد.

در هر حال باید ببینیم که عملکرد این دو سال در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید