راهنمای جامع نجات ios و mac از بلاهای گوناگون: - تکفارس 
راهنمای جامع نجات ios و mac از بلاهای گوناگون: - تکفارس 

راهنمای جامع نجات ios و mac از بلاهای گوناگون:

عرفان رحیمی
۲۱ دی ۱۳۹۳ - 18:41
راهنمای جامع نجات ios و mac از بلاهای گوناگون: - تکفارس 

 

ما کاربران وسایل مختلف تکنولوژی زمانی که در حال استفاده از این نوع گجت های جدید و پرکاربرد هستیم همیشه فکر می کنیم که باید مثل ساعت کار کند و اصلا به فکر این نیستیم که ممکن است روزی برسد که بنا به دلایلی که غیر منتظره هم هست دیگر این وسایل به خوبی و آنگونه که مورد نیاز ما هستند کار ننکند و مجبور شویم که آن ها را برای تعمیرات اساسی نزد یک متخصص این امور ببریم و تا چند روزی بدون  تبلت و لپ تاپ و گوشی زندگی کنیم.

در این مقاله قصد داریم مواردی را که ممکن است کاربران به هنگام کار کردن با imac و یا ipad خود با آن روبرو شوند بیان کنیم و سعی کنیم پیش از آنکه بلایی برای وسایل مورد نیاز زندگی به وجود آید از آن جلوگیری کنیم.

من روی صفحه کلیدم قهوه ریخته ام:

ممکن است شمایی که دائما در حال استفاده از صفحه کلید سیستم خود هستید و به دلیل شرایط کاری خود مجبور هستید تا همیشه در کنار دست خود یک فنجان قهوه قرار دهید تا هر از چند گاهی خستگی خود را در کنید از بلایی که ممکن است کاملا غیر منتظره روی دهید ناآگاه باشید.

بله درست است صفحه کلید و قهوه رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و بهتر است همیشه این دو را از یکدیگر دور نگاه دارید.اما اگر از روی سهل انگاری یک فنجای قهوه و یا چای را روی صفحه کلید macbook خود ریخته اید لازم نیست که آن را دور بیاندازید و با عملیات بازیابی آن را مثل روز اول خود تبدیل کنید.

این نکته را همیشه به یاد دشته باشید که اگر چنین اتفاقاتی برای مک بوک شما بیافتد از گارانتی آن از بین رفته و دیگر پشتیبانی نمی گردد حتی اگر این اتفاق بیافتد و بعد از آن هم سیستم شما به خوبی کار کند باز هم گارانتی آن را ساپورت نمی کند.

اپل نشانگر های مایعی را در زیر آن نصب کرده است که به هنگام رخ دادن چنین اتفاقات رنگ آن تغییر کرده و تکنسین اپل متوجه می گردد که شما به خوبی از دستگاه خود مراقبت نکرده اید و از این باب شامل گارانتی نمی گردد.

حال برای اینکه بتوانید میزان ضرر را به حداقل رسانید به سرعت صفحه کلید خود را از مک جدا کنید و با یک دستمالی که رطوبت را به خوبی به خود جذب می کند قهوه های ریخته شده روی آن را خشک کنید واگر باتری خاصی درون صفحه کلید شما قرار دارد آن را خارج کنید.صفح کلید خود  را سر و ته کنید تا قهوه هایی که از چشم شما پنهان شده اند به طور کامل از لا به لای کلید ها بیرون آیند.

اگر به میزان زیادی قهوه و یا چایی روی صفحه کلید شما ریخته شده است لازم است تا حتما صفحه کلید خود را باز کرد و به آرامی تمام قسمت های آسیب دیده را خشک کنید . اگر در لا به لای کلید ها شکری ریخته شده است لازم است تا نوع صفحه کلید خود را در گوگل سرچ کرده تا بتوانید تشخیص دهید که چگونه بدون اینکه به قسمت های دیگر آسیب بزنید آن را با آب تمیز و خشک نمایید.

اما در مورد نوت بوک های اپل قضیه کمی متفاوت است به دلیل اینکه اگر مایعی روی صفحه  کلیدشان بریزد نمی توانید باتری را جدا کنید زیرا لپ تاپ های اپل مهر  و موم شده هستند و البته اگر کمی دل و جرات دارید می توانید برای اینکه اطلاعات بیشتری را برای تعمیر لپ تاپ خود بدست آورید یه سری به سایت ifix.com بزنید.

تنها کاری که می توانید برای آن انجام دخید این است که لپ تاپ خود را چند روزی سر و ته کنید تا به طور کامل خشک شود و اگر روی صفحه کلید شکری ریخته شده است به آرامی کلیدها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

اگر بعد از صانحه نوت بوک شما به خوبی کار می کند خوش شانس بوده اید اما اگر نه لازم است تا حتما آن در یک محیط  گرم برای اینکه به طور کامل خشک شود قرار دهید یک توصیه مهمی که در این زمینه مطرح می شود این است که نباید اصلا از سشوار استفاده کنید.

اما تمام ماجرا از جایی آغاز می گردد که با روشن شدن لپ تاپ خود بر روی یک پوشه همراه یک علامت سوال در صفحه نمایش داده می رشود و این موضوع نشان می دهد که مکان پوشه سیستمی با اشکال مواجه شده است.در این حالت لازم ایست تا به ریکاوری سیستم خود دست پیدا کنید ودوباره آن را از نو بازیابی نمایید  و البته دوباره باید سیستم عامل خود را از نو نصب نمایید.

 

برگرفته از : بزرگراه رایانه

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید