تسلا می گوید خودروهایش باعث صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در هزینه‌ سوخت در سال ۲۰۲۲ شده است - تکفارس 
تسلا می گوید خودروهایش باعث صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در هزینه‌ سوخت در سال ۲۰۲۲ شده است - تکفارس 

تسلا می گوید خودروهایش باعث صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در هزینه‌ سوخت در سال ۲۰۲۲ شده است

افشین نوری
۲۴ دی ۱۴۰۱ - 22:28
تسلا

تسلا گفته است که خودروهای الکتریکی این شرکت باعث صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در هزینه‌های سوخت در سال ۲۰۲۲ شده است. تسلا همچنین در حال کاهش قیمت خودروهای خود در چین و سایر کشورهاست. 

 در سال ۲۰۲۲ رقابت در بخش خودروهای الکتریکی بسیار شدید بود و برای مثال در کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین بازار این خودروها ما شاهد آن بودیم که شرکت چینی BYD توانست با خودروی BYD Song خود بر خودروی Model Y تسلا پیشی‌ بگیرد.  طبق آمار CleanTechnica، در اواخر سال ۲۰۲۲ شرکت BYD با سهم ۳۰.۷ درصدی از بازار چین در صد قرار داشت و بعد آن به‌ترتیب SAIC و تسلا قرار داشتند. 

این موضوع باعث شده تا تسلا اقدام به کاهش قیمت خودروهای خود در چین بکند تا مشتریان‌اش را از دست ندهد. در حال خاضر، شرکت BYD سه خودروی الکتریکی ارزان‌تر از Model Y تسلا در بازار چین دارد و HongGuang Mini با ۵۰۰۰ دلار قیمت یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی بازار چین است. 

اما حالا تسلا مدعی شده است که خودروهای این شرکت بسیار کم‌مصرف هستند و در سال ۲۰۲۲ باعث صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در هزینه سوخت مشتریان شده است. این آمار فوق‌العاده نشان می‌دهند که خودروهای تسلا مزیت خوبی نسبت به سایر برندها دارند. با این حال، این شرکت نتوانسته به اهداف فروش خود در سال گذشته دست یابد و به جای تحقق هدف رشد ۵۰ درصدی، فقط ۴۰ درصد رشد در سال ۲۰۲۲ داشته است. بنابراین تسلا ۱.۴ میلیون دستگاه خودروی کمتری نسبت به هدفگذاری اولیه خود فروش داشته است. 

از طرف دیگر، ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع نگرانی سهامداران این شرکت را در پی داشته است. حالا این شرکت تصمیم گرفته است که با کاهش قیمت خودروهای خود بخشی از عقب‌ماندگی خود را جبران کند.  حالا باید ببینیم برنامه‌های این شرکت برای سال ۲۰۲۳ چیست.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید