اسپیس ایکس خود را برای پرتاب نسل جدید راکت های فضایی خود آماده می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس خود را برای پرتاب نسل جدید راکت های فضایی خود آماده می کند - تکفارس 

اسپیس ایکس خود را برای پرتاب نسل جدید راکت های فضایی خود آماده می کند

افشین نوری
۲۴ دی ۱۴۰۱ - 06:35
اسپیس ایکس خود را برای پرتاب نسل جدید راکت های فضایی خود آماده می کند - تکفارس 

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد به‌زودی راکت Super Heavy را به همراه فضاپیمای استارشیپ برای اولین بار در یک ماموریت مداری تست کند.

ایلان ماسک اخیرا گفته بود که اسپیس ایکس خود را برای یک ماموریت بزرگ آماده می‌کند و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که فضاپیمای استارشیپ روی نسل جدید راکت این شرکت نصب شده است. اسپیس ایکس با انتشار توییتی گفته است که تا قبل از انجام این ماموریت بزرگ سعی خواهد کرد تا آخرین تست‌ها را روی تجهیزات انجام بدهد تا از عملکرد خوب آن‌ها مطمئن شود.

راکت Super Heavy به عنوان جدیدترین نسل راکت‌های پرتابی، طولی به ارتفاع ۱۲۰ متر است و قدرت تولید نیروی پیشران ۱۷ میلیون پوندی را دارد‌. این راکت قدرتمندترین راکتی است که تابحال توسط انسان ساخته شده است و اگر این راکت را با راکت SLS ناسا که که خمین چند وقت پیش فضاپیمای اوریون را به سمت ماه پرتاب کرد مقایسه کنیم باید بگوییم که SLS می‌تواند نیروی پیشرانی معادل ۸.۸ میلیون پوند ایجاد کند در حالیکه راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس فقط ۱.۷ میلیون پوند نیروی پیشران دارد.  

اگر اسپیس ایکس بتواند ماموریت پیش‌روی خود را با موفقیت انجام دهد، سازمان فضایی ناسا خواهد توانست روی توانایی‌های این شرکت برای انجام بخشی از ماموریت‌های فضایی آینده‌اش به سوی ماه و مریخ حساب باز کند.

ظاهرا قرار است در ماموریت آرتمیس ۳ که در سال ۲۰۲۵ برای فرستادن انسان به سمت ماه انجام خواهد شد از فضاپیماری استارشیپ اسپیس ایکس استفاده شود. در هر حال، تا آن موقع باید تست‌های زیادی انجام شوند و باید ببینیم که شرکت فضایی ایلان ماسک تا چه حد در این کار موفق خواهد بود.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید