گزارش مالی TSMC منتشر شد؛ درآمد ۱۹ میلیارد دلاری در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ - تکفارس 
گزارش مالی TSMC منتشر شد؛ درآمد ۱۹ میلیارد دلاری در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ - تکفارس 

گزارش مالی TSMC منتشر شد؛ درآمد ۱۹ میلیارد دلاری در سه ماهه آخر ۲۰۲۲

افشین نوری
۲۳ دی ۱۴۰۱ - 07:54
TSMC

شرکت تایوانی TSMC گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد درآمد‌های این شرکت نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است. 

طبق گزارش مالی TSMC، تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری به‌ترتیب حدود ۳۲ و ۲۲ درصد از کل درآمدهای این شرکت را تشکیل داده‌ان، اما فروش تراشه‌های ۵ نانومتری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالیکه تراشه‌های ۷ نانومتری با کاهش فروش مواجه شده‌اند. 

 درآمدهای TSMC در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ چیزی حدود ۱۹.۹ میلیارد شده است که رقم بسیار قابل‌توجهی است و این نشان می‌دهد که چقدر TSMC در افزایش سهم بازار خود موفق بوده است. این در حالیست که در سال ۲۰۲۲ اقتصاد جهانی با بحران مواجه بود و هزینه کسب‌وکارها افزایش چشمگیری یافته بود. با این حال TSMC توانسته رقابت‌پذیری خود را همچنان در این بازار حفظ کند و حاشیه سود خود را در سطح بالایی نگه دارد. 

البته این شرکت در بخش‌های مختلف عملکرد متفاوتی داشته است و برای مثال در بخش گوشی‌های هوشمند و اینترنت اشیا با کاهش درآمد مواجه شده است اما در بخش محصولات کامپیوتری رشد درآمد داشته است. با این حال، تراشه‌های موبایلی حدود ۴۴ درصد از کل درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهند. 

رییس TSMC در جریان انتشار گزارش مالی این شرکت گفت که این شرکت به‌دنبال ساخت تراشه‌های ۲ نانومتری در آینده نزدیک است و تولید آن را از سال ۲۰۲۴ شروع خواهد کرد. این شرکت تایوانی به‌تازگی تولید تراشه‌های سه نانومتری را اغاز کرده است و امیدوار است که کشتریان خوبی برای آن پیدا کند. شرکت‌هایی مثل اپل و کوالکام می‌خواهند در سال جاری تراشه‌های A17 و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را با این فناوری پیشرفته بسازند. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.