فروش اپل واچ در آمریکا ممنوع می شود - تکفارس 
فروش اپل واچ در آمریکا ممنوع می شود - تکفارس 

فروش اپل واچ در آمریکا ممنوع می شود

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۱ - 20:52
اپل واچ 8

اپل به‌تازگی با یک شکایت جدید در رابطه با ساعت‌های هوشمند اپل واچ ‌خود مواجه شده است و این اتفاق ممکن است فروش این ساعت‌ها را در آمریکا تحت تاثیر قرار دهد. 

ظاهرا شرکتی به نام Masimo از اپل به خاطر استفاده غیرقانونی از پتنت‌هایش شکایت کرده است و‌ اگر دادگاه به نفع این شرکت رای دهد در این صورت احتمال ممنوع شدن فروش اپل واچ‌ سری ۶ و مدل‌های جدیدتر در آمریکا بسیار بالاست. ‌

این شرک استارتاپی ادعا کرده است که اپل در ساعت‌های خود از فناوری سنجش اکسیژن خون این شرکت استفاده کرده است و این در حالیست که اپل می‌بایستی لایسنس این فناوری را از Masimo می‌خرید و سپس از آن استفاده می‌کرد. 

یک قاضی آمریکا گفته است که اپل ظاهرا پتنت‌های Masimo را نقض کرده است و باید به این موضوع رسیدگی شود تا جزییات آن مشخص گردد. هر شرکتی برای استفاده از پتنت سایر شرکت‌ها باید مجوز آن را دریافت کند و به نظر می‌رسد که اپل این کار را نکرده است. 

اپل قبلا نیز به استفاده غیرمجاز از پتنت سایر شرکت‌ها متهم شده است و حالا در واکنش به شکایت اخیر گفته است که شرکت آن‌ها هیچ ‌عمل غیرقانونی انجام نداده است و اقدامات لازم برای اثبات این موضوع انجام خواهد داد. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه این شکایت چه می‌شود و آیا فروش اپل واچ‌ها در آمریکا ممنوع می‌شود یا نه‌.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.