ایسوس لپ تاپ Chromebook CM14 را با تراشه مدیاتک معرفی کرد - تکفارس 
ایسوس لپ تاپ Chromebook CM14 را با تراشه مدیاتک معرفی کرد - تکفارس 

ایسوس لپ تاپ Chromebook CM14 را با تراشه مدیاتک معرفی کرد

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۱ - 19:30
ایسوس لپ تاپ Chromebook CM14 را با تراشه مدیاتک معرفی کرد - تکفارس 

ایسوس یک کروم بوک جدید به نام Chromebook CM14 در نمایشگاه CES 203 معرفی کرد. این شرکت در همین نمایشگاه CES دو کروم‌ بوک دیگر به نام‌های Vibe CX34 Flip و Chromebox 5 نیز معرفی کرده بود. 

کروم‌ بوک Chromebook CM14 در دو نسخه Flip و معمولی معرفی شده است و از تراشه Kompanio 520 مدیاتک در کنار ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه eMMC بهره می‌برد.

نسخه Flip مجهز به یک پنل لمسی ۱۴ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی با یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای است و همچنین می‌تواند با قلم استایلوس USI کار کند. این در حالیست که نسخه معمولی از یک نمایشگر غیرلمسی ۱۴ اینچی LCD با رزولوشن بین اچ‌دی و فول اچ‌دی بهره می‌برد.  

ایسوس گفته است که این کروم‌ بوک دارای تاییدیه نظامی MIL-STD 810H است و مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین دو درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-C، یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک جک ۳.۵ میلی‌متری و یک کارت‌خوان MicroSD روی آن ارائه شده است. قابلیت‌های ارتباطی این دستگاه شامل پشتیبانی از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱  می‌شوند‌.  

سایر قابلیت‌های مهم کروم ‌بوک‌ Chromebook CM14 شامل استفاده از تراشه امنیتی Titan C و شیار امنیتی Kensington Nano می‌شوند. در ضمن، انرژی این لپ تاپ یک باتری ۴۲ وات‌ساعتی است با فناوری شارژ سریع ۴۵ وات تامین می‌کند.

متاسفانه هوز صحبتی درباره زمان عرضه و قیمت این کروم بوک نشده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که ایسوس در چه کشورهایی آن را عرضه خواهد کرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید