اعتراض خریداران خودروهای تسلا بابت کاهش متناوب قیمت آن ها - تکفارس 
اعتراض خریداران خودروهای تسلا بابت کاهش متناوب قیمت آن ها - تکفارس 

اعتراض خریداران خودروهای تسلا بابت کاهش متناوب قیمت آن ها

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۱ - 17:43
تسلا

گزارش‌ها حاکی از آن است که دارندگان خودروهای تسلا در چین دست به اعتراض زده‌اند و از بابت کاهش متناوب قیمت خودروهای تسلا شکایت دارند. تسلا در طول سه ماه گذشته دو بار قیمت خودروهای الکتریکی خود در چین را کاهش داده است تا مشتریان خود را از دست ندهد و این موضوع باعث اعتراض کسانی شده که این خودروها را اخیرا با قیمت بالای خریده‌اند. 

تسلا در جدیدترین کاهش قیمت خود در چین، قیمت مدل ۳ را ۱۳.۵ درصد کاهش داده است و حالا قیمت این خودرو ۳۳,۵۱۵ دلار است. قیمت مدل Y نیز با کاهش قیمت ۱۰ درصدی به ۳۷,۸۹۹ دلار رسیده است. خریداران معترض ظاهرا این خودروها را در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲ خربداری کرده بودند و حالا با تخفیف‌های جدید مواجه شده‌اند.  

معترضان حالا در اطراف دفاتر تسلا در شانگهای و پکن دست به اعتراض زده‌‌اند و شعار می‌دهند که «تسلا پول ما را پس بده». سخنگوی تسلا در واکنش به این اعتراضات گفته است که این شرکت برنامه‌ای برای جبران هزینه خریداران قبای خودروهای تسلا ندارد. 

تسلا این کاهش قیمت‌ها را علاوه بر چین در کشورهای دیگری مثل ژاپن، استرالیا و کره جنوبی نیز اعمال کرده است و این اقدام باعث شده تا مشتریان خودروهای این شرکت افزایش یابد. در حال حاضر زمان انتظار برای دریافت خودروهای تسلا بین دو تا پنج هفته است. 

برخی کارشناسان معتقدند که تسلا برای تحریک مشتریان چینی خود برای خرید خودروهایش نیاز به تخفیف‌های بیشتری دارد. چین در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کل درآمدهای تسلا را تشکیل می‌دهد. به هر حال، سال جدید چینی نیز در حال نزدیک شدن است و تسلا مطمئنا سعی خواهد کرد تا جایی که می‌تواند خریداران بیشتری برای خودروهای خود جذب کند. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.