در هنگام بروز مشکلات و بحران‌های عاطفی چه کنیم؟ - تکفارس 
در هنگام بروز مشکلات و بحران‌های عاطفی چه کنیم؟ - تکفارس 

در هنگام بروز مشکلات و بحران‌های عاطفی چه کنیم؟

کسری نراقی
۱۹ دی ۱۴۰۱ - 19:00
در هنگام بروز مشکلات و بحران‌های عاطفی چه کنیم؟ - تکفارس 

بنا به گزارش سایت ARABIA، اگر بپذیریم که غم‌های زندگی همیشگی نیستند و قرار نیست زندگی ما در همین نقطۀ سوگواری یا غرق شدن در تلخی‌ها به پایان برسد، می‌توانیم امیدوار باشیم که از پس حل بحران برخواهیم آمد.

اگر در زندگی عاطفی دچار تعارض جدی شده‌اید، بهترین و موثرترین راه صحبت کردن است. اگر از مرحلۀ صحبت سازنده گذشته‌اید و دیگر نمی‌توانید به تنهایی و با گفتگو اوضاع را آرام کنید، بهتر است از تراپیست کمک بگیرید. اما قبل از هر اقدامی این سوال را از خودتان بپرسید که آیا این رابطه ارزش جنگیدن دارد؟

اگر جواب‌تان مثبت بود، می‌توانید از پس حل کردنش بربیایید.

مهارت‌های ارتباطی را تقویت کنید

خیلی وقت‌ها ما پارتنرمان را با تمام وجود دوست داریم اما وقتی مشکلی ایجاد می‌شود نمی‌توانیم با روش درستی حلش کنیم و در نتیجه با ادبیات نادرست، همه چیز را در رابطه زیر سوال می‌بریم.

احساسات قوی خارج از منطقه امن خود را مدیریت و تحمل کنید، حتی آنهایی که ترجیح می‌دهید از آنها دوری کنید مانند عصبانیت یا ناامیدی. روابط خود را تقویت کنید و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشید، به خصوص تحت فشار. عزت نفس خود را تقویت کنید. مطمئن باشید که در نهایت راه حلی برای یک مشکل پیدا خواهید کرد، حتی زمانی که راه حلی بلافاصله مشخص نباشد.

 تقویت بخشی از مهارت‌ها می‌توانند به شما کمک کند با اعتماد به نفس بیشتری با سختی‌ها روبرو شوید، بهتر با این زمان‌های پر فراز و نشیب کنار بیایید و به روزهای روشن‌تر و امیدوارکننده‌تری برسید.

 ایجاد انعطاف پذیری

پذیرش را تمرین کنید در حالی که همه ما به روش‌های مختلف به رویدادهای استرس زا واکنش نشان می دهیم، بسیاری از ما سعی می کنیم با امتناع از پذیرش آنچه اتفاق می‌افتد از خود محافظت کنیم. از این گذشته، با انکار اینکه شما در حال تجربۀ یک بحران هستید، می‌توانید خودتان را قانع کنید که بر روی رویدادهایی که معمولاً غیرقابل کنترل هستند، کنترل دارید. این نوع انکار می تواند کارکردهای مثبتی هم داشته باشد. برای مثال می‌تواند به شما فرصتی بدهد تا با شوک یک رویداد آسیب زا کنار بیایید.

با گذشت زمان، فقط درد شما طولانی‌تر می‌شود. انکار کردن، شما را از سازگاری با شرایط جدید باز می‌دارد، شما را از جستجوی راه حل یا اقدام باز می دارد و روند درمان را مختل می‌کند.

در هنگام بروز مشکلات و بحران‌های عاطفی چه کنیم؟ - تکفارس 

پذیرش حقیقت

شرایط را بپذیرید و بدانید که  تغییر، بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است و بسیاری از جنبه‌های جهان در حال تغییر خارج از کنترل فردی شما هستند. شما نمی‌توانید گسترش یک ویروس، سرعت تغییرات اجتماعی، یا نحوه رفتار اقتصاد را کنترل کنید. در حالی که اعتراف آن می‌تواند سخت باشد، سرزنش کردن خودتان در برابر رویدادها یا شرایط خارج از کنترل شما فقط انرژی شما را تخلیه می‌کند و احساس اضطراب و ناامیدی در شما ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، پذیرش موقعیت خود می‌تواند شما را آزاد کند تا انرژی خود را صرف کارهایی کنید که بر آنها کنترل دارید.

تهیۀ یک فهرست

 فهرستی از همه چیزهایی که نمی‌توانید کنترل کنید تهیه کنید و به خود اجازه دهید نگران آنها نباشید. در عوض، بر روی اقداماتی که می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید. اگر بیکار هستید، نمی‌توانید کاری کنید که شغل ایدئالی در آگهی‌های خواسته‌ها ظاهر شود یا کارفرما به شما اجازه مصاحبه دهد. اما شما می‌توانید میزان زمان و تلاشی که برای جستجوی کار یا تقویت مهارت‌های خود صرف می‌کنید را کنترل کنید.

به طور مثال، اگر یکی از عزیزان‌تان با یک بیماری سخت مواجه است، مجبورید کنترل بیماری و پیگیری روند درمان را به متخصصان واگذار کنید، اما همچنان می‌توانید بر ارائه حداکثر حمایت عاطفی به عزیزتان تمرکز کنید.

لینک های مرتبط دانلود ARABIA App:

ARABIA App (iOS)

ARABIA App (Android)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید