انویدیا در کارت‌های گرافیکی آینده خود از هوش مصنوعی استفاده می کند - تکفارس 
انویدیا در کارت‌های گرافیکی آینده خود از هوش مصنوعی استفاده می کند - تکفارس 

انویدیا در کارت‌های گرافیکی آینده خود از هوش مصنوعی استفاده می کند

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۱ - 07:24
انویدیا در کارت‌های گرافیکی آینده خود از هوش مصنوعی استفاده می کند - تکفارس 

انویدیا قصد دارد در کارت‌های گرافیکی آینده خود از فناوری هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر عملکرد آن‌ها استفاده کند. 

در سال‌های اخیر استفاده از هوش مصنوعی تبدیل به یکی از مهمترین راهکارهای افزایش بازدهی محصولات فناوری شده است و در حوزه کامپیوتر نیز این کار به‌تدریج در حال امجام است و انویدیا قصد دارد اولین قدم را در این زمینه بردارد.

این شرکت قصد دارد یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Game Ready Drivers برای کارت‌های گرافیکی خود ارائه کند که باعث بهبود عملکرد گیمینگ این کارت‌ها خواهد شد. این فناوری اهمیت بسیار زیادی در اجرای روان‌تر بازی‌‌ها خواهد داشت و باعث خواهد شد تا بار زیادی از روی دوش پردازنده‌های کامپیوتری برداشته شود. ‌

 طبق اطلاعات امروز، فناوری هوش مصنوعی انویدیا احتمالا در سال جاری عرضه خواهد شد و به‌زودی شاهد ارائه آن در کارت‌های گرافیکی کامپیوتری خواهیم بود. این موضوع می‌توان خبر بسیار خوبی برای گیمرها باشد چراکه آن‌ها دیگر مجبور نخواهند شد پول زیادی بابت خرید یک کارت گرافیکی گران‌تر پرداخت کنند‌.

بد نیست بدانید که شرکت ای ام دی نیز در حال توسعه قابلیت مشابهی است و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که ادغام هوش مصنوعی در کارت‌های گرافیکی چقدر به بهبود عملکرد گیمینگ آن‌ها کمک خواهد کرد. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.