فاش شد: اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قبل از رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد - تکفارس 
فاش شد: اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قبل از رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد - تکفارس 

فاش شد: اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قبل از رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد

افشین نوری
۱۸ دی ۱۴۰۱ - 20:10
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل ظاهرا در حال توسعه اولین هدست واقعیت ترکیبی خود است و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره آن فاش شده است.

یک گزارش جدید ادعا کرده است که هدست واقعیت ترکیبی قبل از کنفرانس WWDC 2023 معرفی خواهد شد. طبق شایعات قبلی، معرفی این هدست به دلیل بروز مشکلاتی در ساخت آن با تاخیر مواجه شده و احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. اما حالا یک تحلیلگر مطرح به نام مارک گورمان گفته است که هدست مذکور خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم معرفی خواهد شد. این تحلیلگر معتقد است که اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را در بهار پیش‌رو و قبل از رویداد WWDC رونمایی خواهد شد. ‌

همچنین به نظر می‌رسد که اپل نمونه اولیه این هدست را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار گذاشته است تا اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های خود را روی آن پیاده‌سازی و تست کنند. نام سیستم عامل این هدست ظاهرا xrOS خواهد بود و خود هدست نیز احتمالا با نام رسمی Reality Pro عرضه خواهد شد. 

به‌گفته گورمان، اپل همچنان در حال کار کردن روی سخت‌افزار و نرم‌افزار هدست واقعیت ترکیبی خود است و از طرفی نیز به فکر یک مارکتینگ خوب برای آن است.

در هر حال، به نظر می‌رسد که این هدست یک مدل کاملا پیشرفته با دوربین‌ها و سنسورهای زیاد خواهد بود و احتمالا قیمت بالایی نیز خواهد داشت. بنابراین باید تا چند ماه دیگر صبر کنیم و ببینیم که اپل سرانجام چه برنامه‌ای برای این هدست دارد.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید