در بالاترین نتایج گوگل قرار بگیرید: - تکفارس 
در بالاترین نتایج گوگل قرار بگیرید: - تکفارس 

در بالاترین نتایج گوگل قرار بگیرید:

عرفان رحیمی
۷ آذر ۱۳۹۳ - 11:59
در بالاترین نتایج گوگل قرار بگیرید: - تکفارس 

 

تصور کنید که مدت هاست روی یک پرژه عظیم وبسایتی زمان گذاسته اید و وقت زیادی را صرف کدنویسی آن گذاشته اید حال می خواهید این پرژه را به صورت آنلاین روی محیط وب در دید عموم قرار دهید اما برای اینکه وبسایت شما از دید بزرگترین موتور جست و جوگر دنیا سایت خوبی به نظر برسد باید تلاش کرد چرا که این رقابت در بین وبمستران وجود دارد ومانند یک اتوبانی است که همه اتومبیل ها در آن در حال سبقت گرفتن از یکدیگرند و از هم در جهت رسیدن به هدف خود پیشی می گیرند.

اما بسیاری در این باورند که اگر وبسیاتی ساخته شد حتما بازدید هم به همراه دارد اما این تصور زیاد هم درست نیست چرا که گوگل معتقد است آن سایتی در رتبه بالاتری از دیگران قرار می گیرد که مدام در حال به روزرسانی با مطالب ناب و مفید و استفاده نشده باشد البته که هزار و یک روش برای بالاتر بردن رنک و یا رتبه در گوگل وجود دارد ولی خوب دانستن نکاتی در این باره می تواند یک راهنمایی کوچک برای بالاتر بردن شما در نتایج جست و جو خواهد بود.

در واقع نام این رقابت سئو نام دارد و درواقع سئو نوعی بازاریابی چندوجهی دیجیتالی است و در ابتدایی ترین حالت خود سئو می تواند به ۴ دسته تقسیم گردد که عبارت است از: تحقیق و تکنیکی و خلاقانه و outreach در این مقاله به برخی از خطوط راهنما برای شروع کار با seo  اشاره خواهم کرد.

تحقیق : در ابتدا باید در نظر داشته باشید که باید کار خود را با تحقیق آغاز کنیم و بدانیم که در مورد سایت ما با چه کلمات و با چع نوع عباراتی به سایت ما خواهند رسید مثلا فرض کنید که سایت ما دارای محصولات تاسیسات ساختمانی باشد . بسیار خوب می دانیم که مردم با عبارتی مانند خرید تبلت …. به سایت ما نمی رسند بنابراین دانستن این موضوع که افراد با چه نوع جست و جویی به سایت ما راه می یابند خود امری مهم و ضروری است.

اما یکی دیگر از فواید تحقیقی که از آن سخن می گوییم این است که بوسیله دانستن نیاز کاربران ما می توانیم محتوای سایت خود را بهتر و نزدیک تر به سلیقه کاربران ترتیب دهیم و به همین خاطر باعث می شود تا ساختار سایت بیشتر برای کاربان جلب توجه کند و طبیعتا در ذهنشان بماند و در دفعات بعدی به خوبی به سایت شما مراجعه کنند تا نیاز های بعدی خود و یا دوستان خود را برآورده کنند. به همین دلیل است که تحقیق در این باره و دانستن سلیقه کاربر امری مهم به شمار می رود.

ابزار خود را بشناسید: اما در این راستا و برای اینکه بتوانید نیاز کاربان را بهتر تشخیض دهید ابزارهای گوناگونی وجود دارد و یکی از آن google keyword planner می باشد . این ابزار سبب می گردد که میزان جست و جوی کاربران را در مورد یکی عبارت برای شما تعیین کند و بنابر این از همین طریق می توانید بفهمید که میزان طرفداری در مرود کدام کلمه بالاتر است و محصولات سایت خود را بر اساس آن کلمات عنوانبندی کنید.

درک اینکه یک جست و جو تا چه اندازه قادر به ایجاد رقابت در بین سایت های هم موضوع با سایت شما باشد به شما کمک می کند برای مقدار زمانی که برای سرمایه گذاری بر روی ایجاد و ارتقای صفحات خود نیاز دارید تصمیم گیری نمایید.

بازار جست و جوی خود را بشناسید:

علاوه بر اینکه بر سلیقه کاربران تاکید می کنید سعی کنید که در مورد نوع بازار و خریداری که در مورد جست وجوی مردم وجود دارد هم اطلاعاتی داشته باشید شاید مردم جست وجوی خوبی را در مورد یک محصول انجام می دهند ولی بیشتر جنبه دیداری دارد تا خریداری و بیشتر حاضر هستند تا آن محصول را از نزدیک ببیند تا به خرید آن بپردازند.

تکنیک: اما درست است که توجه به نکاتی از قبیل توجه به مسائل سلیقه ای مردم امر مهم برای بازدید بیشتر محسوب می گردد ولی خوب این موضوع را هم باید دانست که سایت شما هر اندازه که با تکنیک های روز مطابقت داشته باشد بهتر می تواند نظر را به خود جلب کند مثلا اگر در سیات شما آدرس لینک ها خراب باشد و یا سرور خطاهای مکرری را دهد و یا اینکه سرعت سایت کند باشد این ها همه روی سئوی سایت شما تاثیر خواهد داشت و باعث می گردد تا این موارد از دید تیزبین گوگل پنهان نشود و نمره منفی برای شما محسوب گردد.بنابر این قبل از اینکه به راه اندازی سایت خود و همچنین بردن روی سرور اقدام کنید به خوبی تمام خطاهای ممکن را برطرف نمایید و از نظر فنی آن را با یک فرد خبره در میان گذارید و سعی کنید باگ های معمول را که یک هکر به راحتی از طریق آن به هک سایت شما می پردازد مسدود کنید .

برگرفته از: بزرگراه رایانه

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.