IDC: بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا بدترین عملکرد را در سال ۲۰۲۲ داشته است - تکفارس 
IDC: بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا بدترین عملکرد را در سال ۲۰۲۲ داشته است - تکفارس 

IDC: بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا بدترین عملکرد را در سال ۲۰۲۲ داشته است

افشین نوری
۱۸ دی ۱۴۰۱ - 15:43
چین برنامه

طبق یک گزارش جدید، چین به عنوان بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا، عملکرد خوبی در سال ۲۰۲۲ نداشته است و با کاهش فروش مواجه بوده است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ نیز این روند ادامه پیدا کند و شاید در سال ۲۰۲۴ شاهد نشانه‌‌هایی از رشد در این بازار باشیم. 

موسسه IDC در گزارش جدید خود به بررسی بازار گوشی هوشمند در چین پرداخته و گفته است که تعداد گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۲ در این کشور با کاهش درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۲۸۵ میلیون دستگاه رسیده است. 

این آما نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در بازار چین کاهش یافته است و به نظر می‌رسد بحران اقتصاد جهانی و افزایش نرخ تورم دلیل اصلی این اتفاق بوده است. مشتریان چینی حتی در روز Singles’ Day  که تخفیف‌های خوبی برای گوشی‌ها در نظر گرفته می‌شود، گوشی‌های زیادی خرید نکردند و انتظار می‌رفت که در مناسبت‌های این‌چنینی شاهد افزایش فروش گوشی‌ها باشیم. 

طبق گزارش دیگری که موسسه CINNO منتشر کرده است آمار فروش گوشی در چین در ماه نوامبر ۲۰۲۲ به پایین‌ترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ رسیده بود. ضمنا هر پنج شرکت برتر بازار گوشی هوشمند چین از جمله اپل با کاهش فروش در سال ۲۰۲۲ روبه‌رو شده‌اند. 

طبق گزارش CINNO، در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۵۰ الی ۲۶۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین عرضه شده است که بدترین آمار از زمان سال ۲۰۱۵ است. ان موسسه پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۳ نیز همین روند ادامه خواهد یافت. 

با این حال، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ برخی شرکت‌ها بتوانند با افزایش فروش روبه‌رو شوند. برای مثال گوشی‌های سری هواوی میت ۵۰ با اقبال زیادی از سوی مشتریان مواجه شده‌اند و شرکت ریلمی نیز قصد دارد گوشی ریلمی GT Neo 5  را با فناوری شارژ سریع ۲۴۰ وات عرضه کند. باتری ۴۶۰۰mAh این گوشی در عرض ۱۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید