رانندگان تسلا دیگر نمی توانند پنجره خودروهای خود را به طور خودکار ببندند - تکفارس 
رانندگان تسلا دیگر نمی توانند پنجره خودروهای خود را به طور خودکار ببندند - تکفارس 

رانندگان تسلا دیگر نمی توانند پنجره خودروهای خود را به طور خودکار ببندند

افشین نوری
۱۸ دی ۱۴۰۱ - 11:46
تسلا

ظاهرا طبق قانونی جدیدی که در آمریکا به تصویب رسیده است رانندگان تسلا نخواهد توانست بعد از خارج شدن از خودرو تسلا خود، پنجره آن را به‌طور اتوماتیک یا از طریق ریموت کنترل ببندند. 

به نظر می‌رسد پنجره خودروهای تسلا در هنگام بسته شدن خودکار با مشکل مواجه شده‌اند و این موضوع می‌تواند از لحاظ ایمنی خطرناک باشد. اداره راه و ترابری آمریکا نیز به این موضوع گیر داده است و حالا طی دستوری که این سازمان صادر کرده است دارندگان خودروهای تسلا نمی‌توانند از روش خودکار یا ریموت کنترل برای بستن پنجره خودروهای خود استفاده کنند. 

ظاهرا تسلا سعی کرده با عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری برای خودروهای خود این مشکل را حل کند اما به نظر می‌رسد که این مشکل هنوز پا بر جاست. لذا تسلا تا زمانیکه این مشکل را حل نکرده است نمی‌تواند قابلیت‌های پنجره خودکار خودروهای خود را تبلیغ کند. 

بد نیست بدانید که قابلیت پنجره‌های خودکار تسلا به این صورت عمل می‌کنند که به محض خروج راننده از خودرو‌ و قفل شدن درب آن، به‌طور خودکار پنجره‌های خودرو را بالا می‌برد و دیگر لازم نیست که راننده قبل از خارج شدن از خودرو پنجره‌ها را بالا بکشد.  

در هر حال، تسلا باید این مشکل را حل کند تا بتواند مجوز اداره راه و‌ ترابری آمریکا را دریلفت کند. این اداره قبلا درباره مشکل ترمز خودروهای تسلا نیز تحقیقات گسترده‌ای انجام بود و هنوز گزارش نهایی آن منتشر نشده است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تصادفات زیادی به خاطر مشکل ترمز این خودروها اتفاق افتاده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که تسلا برای این رفع مشکلات چه اقداماتی را انجام می‌دهد.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید