شایعه: گلکسی زد فولد ۵ با یک تراشه پیشرفته ۴ نانومتری معرفی خواهد شد - تکفارس 
شایعه: گلکسی زد فولد ۵ با یک تراشه پیشرفته ۴ نانومتری معرفی خواهد شد - تکفارس 

شایعه: گلکسی زد فولد ۵ با یک تراشه پیشرفته ۴ نانومتری معرفی خواهد شد

افشین نوری
۱۷ دی ۱۴۰۱ - 20:20
گلکسی زد فولد 4

سامسونگ قصد دارد در سال جدید ۲۰۲۳ گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ را معرفی کند و حالا گزارش جدیدی ادعا کرده است که این گوشی از یک تراشه جدید ۴ نانومتری و یک قلم SPen داخلی ارائه خواهد شد. 

گزارش امروز گفته است که اطلاعات خود را از منابع داخلی سامسونگ به دست آورده است و ظاهرا تراشه‌ گلکسی زد فولد ۵ از تراشه جدیدی به نام اسنپدراگون ۹۸۵ ۵G استفاده خواهد کرد. 

این برای اولین بار است که اطلاعاتی درباره تراشه گلکسی زد فولد ۵ منتشر می‌شود و این موضوع هنوز توسط کوالکام سازنده تراشه‌های اسنپدراگون رسما تایید نشده است. 

گزارش‌های قبلی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای زد فولد ۵ اشاره کرده بودند و حالا به نظر می‌رسد که این گزارش‌ها صحت نداشته‌اند. طبق گزارش امروز، این گوشی نسبت به مدل قبلی خود کمی ضخیم‌تر خواهد بود (۶.۵ میلیمتر به جای ۶.۳ میلیمتر) و وزن بیشتری نیز نسبت به آن خواهد داشت. ضمنا این گوشی دارای یک شیار قلم S-Pen خواهد یود که احتمالا همین موضوع باعث افزایش ضخامت و وزن آن خواهد شد. 

از طرفی گفته می‌شود که گلکسی زد فولد ۵ مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL GN3 و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. سایر مشخصات این گوشی هنوز مشخص نیست. 

در هر حال باید ببینیم‌که سامسونگ این گوشی را با چه مشخصاتی معرفی خواهد کرد. این گوشی احتمالا در رویداد آنپکد سامسونگ در ماه آگوست معرفی خواهد شد. البته قبل از آن، رویداد معرفی سری گلکسی S23 را در ماه آینده داریم که فعلا همه علاقمندان سامسونگ منتظر آن هستند. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.