اپل ساخت آیفون SE 4 را لغو کرده است - تکفارس 
اپل ساخت آیفون SE 4 را لغو کرده است - تکفارس 

اپل ساخت آیفون SE 4 را لغو کرده است

مهدی حلوائی
۱۷ دی ۱۴۰۱ - 07:41
آیفون SE

قرار بود که اپل آیفون SE 4 را به عنوان دستگاهی برای آزمایش مودم ۵G اختصاصی خود به بازار عرضه کند اما ظاهراً حالا ساخت این گوشی به طور کلی لغو شده است.

بر اساس گزارش مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، اپل ساخت گوشی آیفون SE 4 را لغو کرده و از این پس کوالکام مودم‌های ۵G گوشی‌های این شرکت را تامین خواهد کرد. ظاهراً قرار بوده که مودم ۵G داخلی اپل در گوشی‌های آیفون ۱۵ نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما مراحل تولید این قطعه با مشکل مواجه شده و در نهایت اپل از ساخت آن منصرف شده است.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چرا اپل ساخت آیفون SE 4 را به دلیل مشکلات مودم اختصاصی خود لغو کرده چرا که نسل فعلی گوشی آیفون SE به لطف قیمت پایین و ویژگی‌هایی مانند کلید فیزیکی Home در بین کاربران از محبوبیت خوبی برخوردار بوده و به‌نظر می‌رسد که عرضه‌ی نسخه‌ی جدید این گوشی با مودم شرکت‌های دیگر نیز می‌توانست برای غول فناوری آمریکایی سودآور باشد.

با این وجود، انتظار می‌رود که اپل در طی چند سال آینده یک گوشی اقتصادی جدید را به بازار عرضه کند. برای مثال، این شرکت می‌تواند با استفاده از یک تراشه‌ی جدید و حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی (Touch ID) در آیفون SE فعلی، محصولی ارزان اما مدرن را در دسترس قرار بدهد.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید