با iphone  و mac عکاسی حرفه ای کنید:(قسمت دوم) - تکفارس 
با iphone  و mac عکاسی حرفه ای کنید:(قسمت دوم) - تکفارس 

با iphone و mac عکاسی حرفه ای کنید:(قسمت دوم)

عرفان رحیمی
۳ آذر ۱۳۹۳ - 12:21
با iphone  و mac عکاسی حرفه ای کنید:(قسمت دوم) - تکفارس 

در پست قبلی نکاتی را در مورد چگونگی استفاده بهتر از گوشی هوشمند خود و توجه به نکات مهم برای عکاسی با دوربینش صحبت کردیم و در این پست هم قصد داریم به ادامه این نکات بپردازیم:
در ios6 و قبل از آن شرکت اپل به گونه ای شاتر را تنظیم کرده بود که وقتی دست خود را برای عکس گرفتن بر روی صفحه گوشی قرار می داید زمانش که اقدام به برداشتن انگشت خود می کردید عکس شما گرفته می شد ولی درios7 اگر انگشت خود را نگه دارید تا زمانی که برندارید شروع به عکس گرفتن می کند و البته باید بدانید که کار با شاتر مهارت های خاصی نیاز دارد و به خصوص اگر در لحظات خاصی و با سرعت عمل خوبی بخواهید به عکس گرفتن بپردازید حتما باید به مهارت خود در مورد استفاده از شاتر توجه ویژه تری داشته باشید.
عکاسی ادامه دار بر روی ابزارهای متفاوت با توجه به نوعی که دارد ممکن است بین دو تا پنج عکس در ثانیه را بگیردو این عکس ها در حافظه ذخیره شده که هرکدام را می توانید به صورت جداگانه مرتب نمایید.
Focus/Exposure را قفل کنید:
این نکته را حتما می دانید که برای ست کردن Focuse و Exposure تصاویر خود حتما باید روی گوشی ضربه بزنید که البته اگر قصد قفل کردن این امکان را دارید باید انگشت خود را روی صفحه گوشی نگه دارید تا چهار گوش زرد رنگ برای تایید چند بار پالس ایجاد کند و سپس انگشت خود را بردارید تا تصویر گرفته شود.
یکی دیگر از نکاتی که حتما باید قبل از برداشت تصاویر دلخواه خود به آن ها توجه ویژه کنید این است که لنز دوربین را با یک دستمال نخی و یا ابریشمی بدون پرز خشن تمیز کنید چرا که آیفون هایی که ما دائما در حال استفاده کردن از آن ها هستیم در دستان ما کثیف خواند شد طبیعتا روی لنز دوربین تاثیر منفی خواهد گذاشت پس سعی کنید همیشه قبل از عکس گرفتن زمانی را برای پاک کردن آن صرف کنید.
به طور کلی سعی کنید زمانی که قصد تصویر برداری با دوربین آیفون خود را دارید از زوم کردن پرهیز کنید چرا که این یک زوم دیجیتال است نه اپتیکال و فقط باعث می شود تا بخشی از تصویر شما بزرگ گردد و از کیفیت تصویر بسیار کم می کند پس اگر هم قصد بزرگنمایی را دارید در صورت امکان به سوژه مورد نظر خود نزدیکتر شده تا بتوانید عکسی با کیفیت بهتر داشته باشید.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در هنگام گرفتن عکس برای کاربان موبایل بوجود می آید این است که بدون دقت و با لرزش دست به تصویر برداری می پردازند که این امر باعث تار شدن عکس می شود پس همیشه به یاد داشته باشید که هیچگاه در حال حرکت به عکس برداری نپردازید و سعی کنید تا در یک نقطه ثابت شوید و با تکیه بر یک دیوار و یا محکم نگه داشتن دستان از لرزش خفیف جلوگیری کنید تا تصویری واضح و شفاف را برای خود ثبت نمایید.
اما بد نیست که با چند برنامه کاربردی که تصویر شما را به یک اثر هنری زیبا تبدیل می کنند آشنا شوید:
Photogene4 برای ios6 و بالاتر:
از جمله قابلیت های مهمی که می توان برای این نرم افزار پر کاربرد بیان کردن این است که قابلیت تنظیمات رنگی زیادی دارد و همچنین پس از گفتن عکس شرایطی را برای به اشتراکگذاری آن در شبکه های اجتماعی و همچنین ذخیره سازی ابری فراهم نموده است .
Snapsedd برای ios5 و بالاتر:
یکی از قابیلت های خوب این نرم افزار استفاده از افکت ها و تنظیماتی است که می توان آن ها را به صورت ویزه استفاده نمود. دیگر اینکه اگر برای اولین بار افکتی را روی تصویر خود قرار دهید به شما نشان می دهند که با ضربه زدن روی صفحه چه تغییراتی روی عکس شما ایجاد می گردد.
Photoshop touch برای ios6 و بالاتر:
برنامه های کاربردی قبلی کامل نیستند و نمی توانند به خوبی نیاز کاربران را برای ویرایش های حرفه ای تر پاسخگو باشند اما این یکی دارای قابیلت های واقعا شگفت انگیزی است که محیطی حرفه تر را برای آن دسته از افرادی که به صورت ویژه نیاز به ویرایش تصاویر دارند فرآهم می کند که دارای برس ها و لایه هایی برای افکت گذاری و ویرایش تصاویر می باشد همچنین این قابلیت وجود دارد که می توان عکس را بین برنامه های کاربردی مختلف به اشتراک گذاشت .
Camera برای ios6 و بالاتر:
این امکان را برای شما ایجاد می کند که نقاط فوکوس و exposure مشخصی را در درون یک صحنه ایجاد کنید و خطاهای موجود در الگوریتم های اتوماتیک را تصحیح کنید.

برگرفته از : بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.