گزارش مالی: ضرر ۷۰ درصدی سامسونگ در سه ماه آخر ۲۰۲۲ - تکفارس 
گزارش مالی: ضرر ۷۰ درصدی سامسونگ در سه ماه آخر ۲۰۲۲ - تکفارس 

گزارش مالی: ضرر ۷۰ درصدی سامسونگ در سه ماه آخر ۲۰۲۲

افشین نوری
۱۶ دی ۱۴۰۱ - 22:02
شارژر سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سودآوری این شرکت در مدت مذکور انتظارات را برآورده نکرده است و ناامید کننده بوده است. 

طبق گزارش مالی سامسونگ، سود خالص این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ حدود ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افت کرده است که رقم واقعا قابل ملاحظه‌ای است و برای شرکتی مثل سامسونگ کخ محصولات متنوعی تولید می‌کند اصلا قابل قبول نیست. البته دلایل زیادی برای این عملکرد ضعیف وجود دارد که یکی از آن‌ها کاهش تقاضا در بخش گوشی‌های هوشمند و نیمه‌هادی‌ها بوده است. سود خالص سامسونگ در فصل چهارم ۲۰۲۲ در محموع ۴.۳ تریلیون وون کره جنوبی شده که ۷۰ درصد کمتر از سود این شرکت در سال ۲۰۲۱ است. 

در بخش درآمد نیز کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم که البته کمتر از میزان کاهش سود خالص است اما در هر حال نشان‌دهنده عملکرد ضعیف سامسونگ در طول سه ماهه اخیر است. این برای اولین بار در طول سه سال گذشته است که سود سالانه این شرکت کاهش می‌یابد. 

 همانطور که گفته شد محصولات سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند و نیمه‌هادی با کاهش تقاضای محسوسی در سال ۲۰۲۲ مواجه شده‌اند و گزارش مالی این شرکت نیز این موضوع را تایید می‌کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه سامسونگ برای سال جدید ۲۰۲۳ چیست؟

منبع: Gizmiohina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید