اولین گوشی لنوو با نام Thinkphone ‌معرفی شد - تکفارس 
اولین گوشی لنوو با نام Thinkphone ‌معرفی شد - تکفارس 

اولین گوشی لنوو با نام Thinkphone ‌معرفی شد

افشین نوری
۱۶ دی ۱۴۰۱ - 06:55
اولین گوشی لنوو با نام Thinkphone ‌معرفی شد - تکفارس 

لنوو حدود ۹ سال پیش موتورولا را خرید و حالا اولین گوشی هوشمند خود را به نام Thinkphone ‌معرفی کرده است. این‌ گوشی از نظر ظاهری شبیه به لپ‌تاپ‌های ThinkPad است و حتی یک دکمه قرمزرنگ روی خودش دارد

این گوشی طراحی زمختی دارد و در پنل پشتی آن از مواد پلیمر آرامید همراه با فیبر کربن استفاده شده است‌ که گفته می‌شود از فولاد مستحکم‌تر است. فریم این گوشی نیز از  آلومینیوم صنعتی ساخته شده که بسیار استحکام بالایی دارد. برای شیشه جلو هم از پوشش گوریلا گلس استفاده شده است.

اولین گوشی لنوو با نام Thinkphone ‌معرفی شد - تکفارس 

گوشی Thinkphone مجهز به یک نمایشگر۶.۶ اینچی OLED با رزولشن ۲۴۰۰x1080px و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است و از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند. در داخل این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس استفاده شده و ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. 

در پنل پشتی Thinkphone یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم‌ f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار و یک دوربین فوق‌ عریض ۱۳ مگاپیکسلی وجود دارد و در پنل جلو از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده شده است.

این گوشی دارای استانداردهای MIL-STD 810H و IP68 است و از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ سیمی ۶۷ وات و بی‌سیم ۱۵ وات بهره می‌برد. یک شارژر هم در داخل آن وجود دارد. سایر قابلیت‌های این گوشی شامل درگاه USB-C، وای‌فای ۶E و امکان ارتباط با یک لپ تاپ ThinkPad می‌شود.در ضمن سیستم‌ عامل این گوشی اندروید ۱۳ است و اپلیکیش‌های مختلفی مانند Microsoft 365, Outlook و Teams روی آن به‌صورت پیش‌نصب وجود دارند‌.

گوشی Thinkphone به‌زودی در اکثر بازارهای دنیا از جمله اروپا، آسیا، آمریکای شمالی، استرالیا و خاورمیانه قابل دسترس خواهد بود. قیمت آن متاسفانه ذکر نشده است. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید