شایعه: تراشه قدرتمند M3 اپل در نیمه دوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد - تکفارس 
شایعه: تراشه قدرتمند M3 اپل در نیمه دوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد - تکفارس 

شایعه: تراشه قدرتمند M3 اپل در نیمه دوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

افشین نوری
۱۴ دی ۱۴۰۱ - 20:58
تراشه M3

اپل قرار است در سال جدید ۲۰۲۳ چندین تراشه‌ پیشرفته با فناوری ۳ نانومتری معرفی کند. یکی از این تراشه‌ها، مدل M3 است که طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است احتمالا در نیمه دوم امسال رونمایی خواهد شد.

یک افشاگر به نام appleakation@ فاش کرده است که اپل در نیمه دوم ۲۰۲۳ در لپ‌تاپ‌‌های مک بوک پرو خود از تراشه فوق‌پیشرفته M3 استفاده خواهد کرد. به این ترتیب ظرف چند ماه آینده شاهد رونمایی از این تراشه ۳ نانومتری خواهیم بود.

اپل سال گذسته تراشه M2 را در ماه ژوئن به همراه لپ‌تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ معرفی کرد، بنابراین تراشه M3 هم ممکن است در همان حوالی معرفی بشود.

البته افشاگر مذکور گفته است که اپل قبل از معرفی تراشه M3، از تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس در یک رویداد مجزا رونمایی خواهد کرد. ضمنا اپل در ماه اکتبر یک رویداد برای معرفی سری آیفون ۱۵ با تراشه A17 برگزار خواهد کرد. لذا این احتمال وجود دارد که اپل تراشه M3 را بعد از این رویداد معرفی کند و برنامه ماه ژوئن را کنسل کند.

هر دو تراشه A17 و M3 قرار است با استفاده از فناوری ۳ نانومتری اپل ساخته شوند و عملکرد بسیار سریع و فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد و تراشه‌های جدید خود را چه زمانی معرفی می‌کند.‌

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید