کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 Ti انویدیا معرفی شد - تکفارس 
کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 Ti انویدیا معرفی شد - تکفارس 

کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 Ti انویدیا معرفی شد

افشین نوری
۱۴ دی ۱۴۰۱ - 11:39
انویدیا RTX 4070 Ti

انویدیا سرانجام از کارت گرافیکی GeForce RTX 4070 Ti رونمایی کرد. این کارت جایگزین کارت RTX 4080 12GB شده و به قیمت ۷۹۹ دلار فروخته خواهد شد. 

همانطور که می‌دانید انویدیا کارت RTX 4080 12GB را بنا به دلایلی معرفی نکرد و وعده داد که به جای آن کارت جدیدی معرفی کند که حالا امروز شاهد رونمایی از آن هستیم. 

کارت گرافیکی ۴۰۷۰ Tiاز نظر عملکردی سریع‌تر از RTX 3090 Ti است و همچنین بالاتر از کارت کرافیکی RTX 3080 10GB با قیکت ۶۹۹ دلار قرار دارد.  

این کارت گرافیکی از پردازنده گرافیکی AD104 با ۷۶۸۰ هسته CUDA بهره می‌برد و مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X با پهنای باند ۲۱ گیگابیت بر ثانیه است. این پردازنده با یک باس مموری ۱۹۲ بیتی عمل می‌کند که عملکرد فوق‌العادی را برای آن در پی خواهد داشت. 

این کارت بر پایه معماری Ada Lovelace طراحی شده و فناوری بکار رفته در ساخت آن از نوع ۴ نانومتری TSMC است. انویدیا گفته است که در داخل این کارت گرافیکی حدود ۳۵.۸ میلیارد ترانزیستور وجود دارد و حداکثر سرعت کلاک آن به ۲.۶۱ گیگاهرتز می‌رسد. 

کارت گرافیکی RTX 4070 Ti از تاریخ ۵ ژانویه عرضه خواهد شد و در داخل لپ‌تاپ‌های از از برندهایی مثل ASUS, Colorful, Gainward, GALAX, GIGABYTE, INNO3D, KFA2, MSI, Palit, PNY و ZOTAC استفاده خواهد شد. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد این کارت گرافیکی در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید