ارزش بازار اپل به زیر ۲ تریلیون دلار سقوط کرد - تکفارس 
ارزش بازار اپل به زیر ۲ تریلیون دلار سقوط کرد - تکفارس 

ارزش بازار اپل به زیر ۲ تریلیون دلار سقوط کرد

مهدی حلوائی
۱۴ دی ۱۴۰۱ - 08:44
اپل

اپل سال ۲۰۲۳ را در حالی با کاهش ارزش خود به زیر ۲ تریلیون دلار آغاز کرد که سال گذشته در چنین روزی ارزش آن به ۳ تریلیون دلار رسیده بود و حالا سهام این شرکت با افتی ۳.۵ درصدی به کمترین حد خود از ژوئن ۲۰۲۱ رسیده است.

سقوط ارزش اپل به زیر ۲ تریلیون دلار تغییر بزرگی را در سرمایه‌ی این شرکت ایجاد کرده چرا که اپل اولین شرکتی بود که ارزش آن در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۲ به ۳ تریلیون دلار رسیده بود. بر اساس گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، اپل کماکان عملکرد بهتری را نسبت به رقبای خود داشته و افت ۲۷ درصدی ارزش آن در طی یک سال گذشته کمتر از ۳۳ درصد شرکت Nasdaq Composite بوده است.

به‌نظر می‌رسد که مشکلات زنجیره‌ی تامین برخی از محصولات محبوب و سودآور اپل در چند ماه گذشته باعث نگرانی‌ سرمایه‌گذاران این شرکت و کاهش ارزش بازار آن شده است. مشکلات اخیر کارخانه‌ی ژنگژو منجر به تاخیر شدید در تولید و عرضه‌ی گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس شد و این موضوع باعث شد تا فروش گوشی‌های یادشده در زمانی که معمولاً فروش محصولات اپل به اوج می‌رسد، با افت شدیدی روبه‌رو شده و ضربه‌ی سنگینی به این شرکت وارد شود.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سود خالص اپل در سه‌ماهه‌ی قبلی نسبت به سال گذشته افتی ۸ درصدی داشته باشد. علی‌رغم تمام مشکلات یادشده، اپل در حال حاضر کماکان بزرگ‌ترین شرکت فناوری جهان بوده و پشت سر آن نیز مایکروسافت با ارزش بازار ۱.۸ تریلیون دلار قرار دارد.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید