ال جی از تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد - تکفارس 
ال جی از تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد - تکفارس 

ال جی از تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد

افشین نوری
۱۳ دی ۱۴۰۱ - 19:01
ال جی از تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد - تکفارس 

ال جی از تلویزیون‌های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها در بخش‌های مختلف ارتقا یافته‌اند و از روشنایی بالاتر، پردازنده‌های جدید و طراحی زیبا بهره می‌برند.

ال جی گفته است که همه این تلویزیون‌ها از قابلیت‌های HDR10، دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و اولین مدل‌های بازار هستند که از قابلیت Quick Media Switching بهره می‌برند. این تلویزیون‌ها از پلتفرم نرم‌افزاری webOS 23 استفاده می‌کنند که کاملا به‌روز شده است و دارای طراحی ساده با زبانه‌ها و تب‌های سریع می‌باشد. متاسفانه ال جی پلتفرم webOS 23 را برای تلویزیون‌های قدیمی خود ارائه نخواهد کرد.

تلویزیون‌های ۲۰۲۳ ال جی دارای یکسری مدل‌های رده‌پایین هستند که متعلق به سری A3 می‌باشند. این مدل‌ها در سایزهای ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی ارائه شده‌اند و از پردارنده جدید Alpha 7 Gen6 بهره می‌برند. این پردازنده قادر است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نویز تصاویر را کاهش داده و‌ باعث بهبود کیفیت آن‌ها شود. 

ال جی از تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد - تکفارس 

مده‌های میان‌رده تلویریون‌های ۲۰۲۳ ال جی شامل سری B3 OLED می‌شوند که در سایزهای ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی ارائه شده‌اند. مزیت آن‌ها نسبت به سری A3 آن است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و دارای دو پورت HDMI 2.1a هستند‌. این مدل‌ها همچنین از فناوری‌های AMD FreeSync Premium و Nvidia G-Sync ‌پشتیبانی می‌کنند.

مدل‌های کمی بالاتر شامل سری C3 می‌شوند در سایزهای ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی ارائه شده‌اند و از چهار پورت HDMI 2.1a بهره می‌برند. این مدل‌ها مجهز به تراشه Alpha 9 Gen6 هستند و باید بگویبم که این تراشه پیشرفته دارای قابلیتی به نام ‘OLED Dynamic Tone Mapping Pro’ است که می‌تواند روشنایی و رنگ نمایشگر را در ۲۰,۰۰۰ ناحیه هر فریم تنظیم کند. 

ال جی از تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد - تکفارس 

در ادامه، مدل‌های سری G3 را داریم که در سایزهای ۵۵، ۶۵، ۷۷، ۸۳ و ۹۷ اینچی معرفی شده‌اند و طراحی بسیار ظریفی دارند‌. این مدل‌ها بدون پایه یا استند ارائه شده‌اند. 

و در آخر، مدل‌های پرچمدار سری Z3 را داریم که فقط در دو سایز ۷۷ و ۸۸ اینچی معرفی شده‌اند و دارای وضوح تصویر ۸K هستند و برخلاف سری G از فناوری MLA  بهره نمی‌برند و در نتیجه مثل آن‌ها روشن نخواهند بود.

ال جی هنوز قیمت تلویزیون‌های جدید خود را اعلام‌ نکرده است، اما از بهار امسال آن‌ها را روانه بازار خواهد کرد. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید