اینتل قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک را افزایش داد - تکفارس 
اینتل قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک را افزایش داد - تکفارس 

اینتل قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک را افزایش داد

افشین نوری
۱۳ دی ۱۴۰۱ - 10:52
آلدر لیک

اینتل اخیرا گفته بود که قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک خود را افزایش خواهد داد و حالا به نطر می‌رسد که با شروع سال جدید میلادی ۲۰۲۳ این اتفاق در حال افتادن است.

با مراجعه به وب‌سایت اینتل می‌توان مشاهده کرد که قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک افزایش یافته است. این افزایش قیمت هرچند در مقایسه با افزایش قیمت ۲۰ درصدی سایر قطعات کامپیوتری اینتل کم است اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم الان قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک از تراشه‌های نسل ۱۳ راپتور لیک گران‌تر شده‌اند. این در حالیست که مدل‌های نسل ۱۳ عملکرد بهتری و هسته‌های پردازشی بیشتری به نسل ۱۲ دارند. 

طبق آنچه که در وب‌سایت اینتل ثبت شده است، قیمت پردازنده Core i9-13900K بیشترین افزایش قیمت را داشته است و مشنول افزایش ۱۰ درصدی یا ۵۹ دلار شده است. سایر پردازنده‌های نسل ۱۲ نیز مشمول این افزایش قیمت شده‌اند و نکته جالب‌تر اینکه اینتل ظاهرا قصد دارد به‌زودی قیمت مدل‌های نسل ۱۳ را نیز افزایش دهد.

البته این تغییر قیمت‌های جدید، هنوز در برخی خرده‌فروشی‌ها اعمال نشده‌اند و مثلا پردازنده Core i9-12900K همچنان با قیمت ۴۰۷ تا ۴۰۹ دلار فروخته می‌شود. با این‌حال، انتظار می‌رود که با سپری شدن تعطیلات سال نو میلادی، این تغییرات به‌زودی اعمال بشوند. 

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت‌ها باعث کاهش مشتریان اینتل خواهد شد و رقبای این شرکت مثل ای ام دی فرصت مناسبی برای سبقت گرفتن از اینتل پیدا خواهند کرد. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اینتل چه فکرهایی برای سال ۲۰۲۳ دارد و اهداف خود را چگونه پیش خواهد برد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.